Oasele sunt mai puternice daca dormim bine si ne plimbam mult

Exista vreo legatura intre densitatea osoasa si somn?
 

Se pare ca da. De asemenea, de ajutor sunt si exercitiile cu greutati si plimbarile.

• Dormiti suficient. Pare exagerat, dar un studiu chinez recent a dat la iveala o conexiune stransa intre somnul insuficient si masa osoasa redusa. Conform altor studii, privarea de somn afecteaza densitatea osoasa, iar copiii care dorm mai mult – inclusiv dupa-amiaza – au un continut mai ridicat de minerale in oase decat cei care dorm mai putin.

• Atentie la cola. Unele alimente cresc masa osoasa, dar exista produse care elimina in mod activ calciul din oase si impiedica absorbtia calciului. Conform studiilor, consumul de bauturi de tip cola, alcool, cofeina si sare are acest efect si, ca urmare, trebuie limitat pentru a preveni scaderea masei osoase. De asemenea, exista dovezi ca un consum excesiv de paste fainoase poate cauza aceeasi problema. Inlocuiti-le cu cartofi.

• Exersati cu greutati. Niciodata nu e prea tarziu sa incepeti sa faceti exercitii cu greutati pentru fortificarea oaselor. Desi cea mai mare parte a masei osoase este deja constituita pana la varsta de 25 de ani, puteti reduce riscul de osteoporoza prin activitate fizica. Exercitiile regulate cu greutati stimuleaza oasele sa absoarba calciul – lucru esential pentru femeile si barbatii de orice varsta. Intrebati medicul cum sa exersati fara riscuri.

• Mergeti la plimbare. Un studiu din SUA a descoperit ca femeile trecute de menopauza care merg pe jos cate 12 km pe saptamana (cate o jumatate de ora, 4 zile pe saptamana) isi mentin densitatea osoasa cu 4-7 ani mai mult decat cele care nu se plimba deloc. Mersul pe jos este benefic si pentru barbati.

 

Vote it up
2
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza