O cură pentru căzătură

Persoanele în vârstă sunt cele mai afectate de pierderea echilibrului
 

Bebelușii fac asta, sportivii fac asta, chiar și tu faci asta dacă nu ești atent. Dar, când prea multe persoane în vârstă fac asta, a cădea nu mai pare un simplu fapt divers. Căzăturile la vârsta a treia sunt frecvente și pot duce la serioase probleme de sănătate sau pot fi un semn că ceva este în neregulă.

Dacă vorbim în procentaje, 35% dintre oamenii peste 65 de ani și 42% dintre cei trecuți de 70 de ani cad în fiecare an. În aceste cazuri, căzăturile se soldează cu fracturi de șold și de încheieturi, chiar și cu leziuni craniene dacă impactul este puternic. Pentru numeroși oameni în vârstă, o căzătură nu este o simplă întâmplare. De cele mai multe ori este nevoie de o internare în spital și este urmată de un șir lung de alte probleme, de la rana în sine până la slăbiciunea care decurge din lungul proces de recuperare.

Pe măsură ce populația îmbătrânește, o modalitate de a ține la distanță declinul fizic care provoacă pierderile de echilibru este de a ajuta oamenii să se mențină activi la bătrânețe. Mișcarea îi ajută să rămână în formă mai mult timp, mai ales exercițiile focusate pe rezistență și echilibru cunoscute și sub denumirea de “fitness funcțional.”

Nu vorbim aici doar de persoanele cu o condiție fizică precară. Sunt expuse la căzături și persoanele care iau anumite medicamente ce dau amețeală sau persoanele care își pierd echilibrul ușor din cauza hipotensiunii arteriale. Un studiu recent a arătat că bărbații în vârstă care trec printr-o perioadă stresantă din viața lor -boală, pierderea partenerului, a unei rude apropiate sau chiar a animalului de companie- sunt mai expuși la căzături decât cei din jurul lui. Artroza face și ea parte din lista de factori ce provoacă pierderea echilibrului.

Ce poți face dacă o persoană apropiată este expusă la astfel de riscuri?

1. Scapă de obstacolele din casă, cum ar fi covoarele care nu aderă la podea, pragurile de la uși sau orice obiecte aruncate la întâmplare pe jos sau pe scări.

2. Nu cumva persoana în cauză are nevoie de ochelari de vedere și nu îi poartă? Este cea mai simplă soluție în unele cazuri, cu un singur avertisment: pentru anumite persoane care poartă lentile bifocale s-ar putea să fie mai greu să aproximeze distanțele, mai ales pe scări.

3. Caută un curs de gimnastică pentru începători. Tai chi ar putea fi o idee mai mult decât eficientă.

4. Ia în considerare o vizită la medicul de familie pentru a identifica medicamentele care provoacă amețeli și, ce se poate înlocui sau elimina, este binevenit. Se reduce astfel și riscul de căzături.

Vote it up
206
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza