Nu vă îmbolnăviți stomacul

Acizii produși în stomac descompun alimentele consumate pentru a elibera nutrienții esențiali. 
 

Deși reprezintă ceva natural și necesar, acești acizi pot cauza probleme, mai ales în combinație cu acțiunea bacteriilor asupra pereților stomacali, ceea ce poate duce la ulcer peptic. Următoarele sugestii vă ajută să preveniți sau să combateți diverse afecțiuni ale stomacului.

 

● Vindecați-vă stomacul... dormind. În fiecare noapte, când dormiți, corpul dvs. reface învelișul stomacal producând cantități mai mari dintr-o proteină numită TFF2. Aceasta vindecă zonele lezate din pereții stomacului și intestinelor, iar eficiența ei este maximă doar în timpul somnului. Pentru o sănătate optimă a stomacului, dormiți câte 7-8 ore pe noapte.

● Calmați-vă stomacul cu căpșune. Unul dintre cele mai îndrăgite fructe de vară are și darul de a calma tulburările stomacale, conform unor noi cercetări. Căpșunele par să prevină ulcerul stomacal reducând leziunile membranelor mucoase ale stomacului.

● Mâncați pentru a stimula tratamentul ulcerului. Tratamentul pe care vi l-a prescris medicul pentru ulcer peptic poate deveni mai eficient dacă veți consuma alimentele potrivite. Deseori, tratamentul constă în șapte zile de „terapie triplă“ – două tipuri de antibiotice plus un medicament numit inhibitor al pompei de protoni. În acest răstimp, sucul de merișoare, iaurtul probiotic și curcuma contribuie și ele la vindecarea învelișului stomacal. Dee asemenea, mâncați pește gras și multe legume cu frunze de culoare verde-închis.

● Combateți arsurile la stomac. Pentru a calma arsurile la stomac, încercați respirația profundă. Conform cercetătorilor, reduce cantitatea de acid stomacal care ajunge în esofag. Dacă suferiți de arsuri cronice la stomac, practicați conștient respirația profundă 30 de minute pe zi pentru a vă îmbunătăți calitatea vieții și a reduce nevoia de medicamente. Bonus: starea de relaxare.

● Puneți furculița jos. Dacă ar fi un medicament, această tehnică ar face toți banii: puneți furculița jos între înghițituri, mestecați încet și nu vă grăbiți să luați din nou furculița în mână – eventual stați de vorbă, citiți dintr-o carte sau ascultați radioul. Astfel, sucurile digestive vor avea mai mult timp să acționeze, iar stomacul îi va putea semnala creierului că sunteți sătul înainte să mâncați prea mult. O masă ar trebui să dureze mai mult de 20 de minute. Mestecați bine și mâncați lent pentru a reduce arsurile la stomac, pentru a evita supraalimentația și a savura mai mult mâncarea.

● Mestecați gumă. Dacă aveți arsuri la stomac, folosiți gumă de mestecat. Mestecatul produce salivă, care îmbracă esofagul cu un gel protector, prevenind arsurile. Dar nu exagerați: mestecatul excesiv produce prea mult acid stomacal, mărind riscul de ulcer.

 

Vote it up
150
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza