Nu slabim doar cu pilule

Un studiu asupra suplimentelor destinate slabitului demonstreaza ineficacitatea lor
 
<p>
O cercetatoare de la Universitatea de Stat din Oregon a analizat dovezile privind eficienta suplimentelor pentru slabit si are vesti proaste pentru cei care încearca sa gaseasca o pastila magica care sa duca la pierderea in greutate – o astfel de pastila nu exista.
Melinda Manore analizat o industrie de 2,4 miliarde de dolari in Statele Unite ale Americii si a ajuns la concluzia ca nu exista dovezi ca un singur produs ar duce la o pierdere semnificativa in greutate.
Cateva produse, inclusiv ceaiul verde si suplimentele sarace in grasimi, pot avea un beneficiu modest, pierdere în greutate de 2 kg, dar este important sa stiti ca cele mai multe dintre aceste suplimente au fost testate ca parte a unei diete reduse in calorii. “Pentru majoritatea oamenilor, daca nu isi modifica dieta si nu fac exercitii zilnice, suplimentul nu va avea un impact mare”, a spus Manore.
Manore a analizat patru categorii de suplimente:
•    produse, cum ar fi chitosanul care blocheaza absorbtia de grasimi sau carbohidrati,
•    stimulente precum cafeina sau ephedra care cresc metabolismul,
•    acidul linoleic conjugat, care pretinde ca schimba compozitia corpului prin scaderea tesutului adipos,
•    fibre solubile care suprima pofta de mancare.
Ea a constatat ca multe produse nu au avut studii clinice care sa examineze eficienta lor si ca cele mai multe cercetari nu includ si exercitiile fizice. Majoritatea produselor duc la o pierdere in greutate de mai putin de 1 kg.
Recomandarile cercetatoarei Manore pentru un stil de viata sanatos:
•    Nu pleca din casa dimineata fara a avea un plan pentru cina. Mancatul spontan duce la alegeri alimentare nesanatoase.
•    Incepe masa cu o salata mare cu sos scazut in calorii. Te vei simti mult mai satul si sunt mai putine sanse sa mananci mai multe feluri de mancare.
•    Gaseste modalitati de a face miscare, mai ales daca ai un loc de munca sedentar.
•    Mananca legume la fiecare masa, daca este posibil.
•    Creste consumul de fibre.
•    Elimina alimentele procesate.
Studiul este disponibil online in International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism.
</p>
Vote it up
137
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza