Nu neglija exercițiile de încălzire

Câteva mișcări ușoare sunt suficiente pentru a te pregăti de sport
 

Contrar părerii experților în fitness, încălzirea nu presupune exerciții intense sau complicate, care pot cauza oboseală musculară și chiar leziuni. Lăsați întinderile viguroase pentru finalul exercițiilor. Ca să vă încălziți, o plimbare lejeră de 5 minute, sau o serie de mișcări ușoare de întindere, efectuate timp de 5 minute, sunt suficiente pentru a mări temperatura corpului și irigarea cu sânge a mușchilor. Iată câteva sugestii de mișcări:

 

Rotiri ale gleznei. Stând în picioare, ridicați o talpă de pe podea, întindeți vârfurile degetelor și rotiți glezna de 10 ori într-un sens, apoi de 10 ori în sens opus. Repetați cu celălalt picior.

 

Întinderi ale degetelor. Stând în picioare, ridicați o talpă de pe podea, întindeți degetele și mențineți poziția 5 secunde. Apoi îndoiți laba piciorului și mențineți poziția alte 5 secunde. Repetați cu celălalt picior.

 

Întinderi ale cvadricepsului. Stând în picioare, îndoiți un picior și întindeți o mână în spate pentru a apuca laba sau glezna. Trageți ușor de laba piciorului pentru a întinde partea din față a coapsei, menținând poziția 10 secunde. Repetați cu celălalt picior.

 

Întinderi peste cap. Stând cu picioarele depărtate, ridicați brațele peste cap, în formă de „V“, cu palmele în față. Duceți ușor mâinile spre spate și mențineți poziția 10 secunde. Apoi îndoiți un cot și coborâți mâna pentru a vă atinge spatele, menținând poziția 5 secunde. Relaxați brațul. Repetați cu brațul celălalt.

 

Sursa: Reader’s Digest – “Slăbiți din mers” 

Vote it up
82
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza