Modurile alimentare alternative

In ziua de azi, avem posibilitatea de a alege mai specific modul in care ne hranim
 

Important e ca modul in care ne hranim sa corespunda unui stil de viata sanatos. 

Regimul bio:
• Consta in alegerea unei alimentatii care respecta mediul, excluzand produsele chimice si de sinteza.
• Beneficiile pentru sanatate sunt probabile, dar dificil de evaluat.
• Important este sa vegheati ca alimentatia sa fie destul de diversificata.

Regimul vegetarian:
• Se bazeaza preponderent pe consumul de produse vegetale. Pot fi permise si unele produse animaliere, precum ouale si lactatele, chiar si carnea de pasare si pestele.
• Bogat in glucide si fibre si sarac in acizi grasi saturati, acest regim reduce riscul de obezitate si de boli cardiovasculare.
• Atentie, pot aparea carente de aminoacizi esentiali, de vitaminele D si B12, de calciu, fier, iod si de zinc.

Regimul macrobiotic:
• Inspirat din principiile orientale taoiste, regimul urmareste sa favorizeze longevitatea, mentinand echilibrul intre om, univers si mediu.
• Este vorba despre a nu consuma cantitati prea mari de alimente yin (zahar rafinat, legume crude, fructe tropicale, lactate etc.) sau yang (carne, sare, cafea etc.), ci de a le prefera pe cele situate la mijloc: cereale integrale, legume, alge si leguminoase, precum si peste alb.
• In forma cea mai stricta, regimul macrobiotic seamana cu cel vegetalian, excluzand anumite fructe si legume si aducand 50-60% cereale integrale. Atentie, conduce la carente si este periculos, mai ales pentru copii.

Regimul vegetalian:
• Exclude orice produs de origine animala.
• Daca este respectat cu strictete, produce grave carente, mai ales in calciu, vitaminele D si B12, extrem de grave indeosebi in perioadele de crestere.

Vote it up
Votează
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza