Mișcarea și sănătatea

Fiecare mică mișcare contribuie la sănătatea inimii și robustețea cardiovasculară.
 

Un studiu britanic recent a urmărit timp de 11 ani evoluția stării de sănătate a 2.000 de bărbați Între 49 și 64 de ani. Niciunul nu era bolnav de inimă. La final, s-a stabilit o corelație Între lipsa de activitate fizică și decesul prematur. Mișcarea nu trebuie să fie intensă pentru a vă fi de folos. Dar dacă puteți conversa În timp ce mergeți, exercițiul e prea ușor. Health Development Agency din Marea Britanie recomandă să ne axăm pe activitățile fizice care ne fac plăcere și se potrivesc stilului nostru de viață, întețind apoi treptat ritmul lor, astfel:

• Urcați pe scări

• Dacă vreți să ajungeți până la următoarea stație de autobuz, mergeți pe jos

• Cumpărați-vă un pedometru

• Căutați un prieten care să vă susțină

• Lăsați-vă maşina acasă o zi pe săptămână

• Faceți o scurtă plimbare după prânz

• Participați activ la jocurile copiilor voştri: luați-vă patine, role, bicicletă

• Duceți copiii la școală pe jos

• Încercați ceva nou – dansul sau grădinăritul

• Faceți sex.

În tabelul de jos aveți și o estimare a consumului de calorii aferent unor astfel de activități (estimat pentru o persoană de 67 kg – oamenii mai slabi ard mai puțin, cei grași ard mai mult):

ACTIVITĂȚI KCAL/ ORĂ BENEFICII
Ciclism 544 Vă simțiți din nou copii
Grădinărit 340 Aveți verdețuri proaspete, sănătoase
Golf (mers şi lovituri cu crosa) 374 Contact social; măreşte elasticitatea
Excursii 408 Comuniune cu natura
Patinaj pe gheață/ cu role 408 Distracție familie
Caiac/canoe 340 Fortifică partea superioară a corpului
Scufundări 476 Inedit, o încântare pentru ochi
Înot 544 Alină durerile de articulații
Tenis 476 Întărește oasele
Volei (lejer) 204 Îmbunătățește coordonarea mână-ochi

 

Vote it up
201
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza