Micul dejun al celui mic

Iata cateva exemple de manca­­ruri pe care e bine sa le consu­­mati – sau evitati
 

Pentru a avea o alimentatie sanatoasa si echilibrata, incercati sa consumati in principal alimente din categoria „Alegeri bune“, pentru a va intari mecanismele de protectie impotriva stresului si a va reface nivelul de energie. Fireste, puteti consuma ocazional si alimente din categoria „Alegeri proaste“, in cantitati moderate, dar acestea nu trebuie sa constituie baza alimentatiei dvs.

Alegeri bune

• Banana si/sau iaurt 
• Salata de fructe proaspete
• Grepfrut/pepene galben
• Cereale pentru micul dejun bogate in fibre, cu lapte degresat sau semidegresat, terci de ovaz, miere sau zahar ecologic nerafinat
• Paine din grau integral sau de secara cu miere, gem fara zahar sau o margarina tartinabila cu continut redus de sare
• Ou fiert/ou-ochi facut in apa/omleta (de maximum trei-patru ori pe saptamana)
• Suc de fructe, ceai verde/negru sau ceai de plante, cafea decofeinizata sau de papadie

Alegeri proaste

• Renuntarea la micul dejun (mai ales la copii)
• Fructe din conserva cu sirop cu zahar
• Cereale pentru micul dejun cu zahar si continut redus de fibre
• Alimente prajite, precum oua, costita, carnati, paine prajita in ulei
• Paine din faina alba, rafinata, cu gem ce are continut ridicat de zahar
• Biscuiti cu zahar
• Dulciuri/ciocolata/chipsuri
• Cafea tare cu mult zahar

Vote it up
3
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza