Mișcare pentru sănătate

Beneficiile exercițiilor fizice în menținerea sănătății 
 

Fitnessul reprezintă o unealtă importantă în cadrul procesului de menținere a sănătății, dar și de recuperare după o boală. Studiile demonstrează că mișcarea joacă un rol esențial în a ține la distanță foarte multe afecțiuni, dar îi și poate ajuta pe oameni să controleze bolile cronice și să prevină agravarea lor.

Puteți obține numeroase beneficii fizice și psihologice dacă sunteți activi. Experții au căzut de acord cu faptul că exercițiile regulate:

– Vă reduc șansele de a dezvolta boli de inimă și accidente vasculare cerebrale și vă ajută să vă simțiți bine dacă deja aveți probleme de sănătate. Vă reduc tensiunea arterială și vă pot crește nivelul de HDL-colesterol – colesterolul „bun“. Persoanele inactive au un risc aproape dublu de deces provocat de aceste afecțiuni comparativ cu cele care se mențin în formă.

– Vă mențin valorile glicemiei la un nivel normal, reducându-vă riscul de diabet. Este important mai ales dacă sunteți predispuși la diabet zaharat de tip 2 din cauza faptului că sunteți supraponderali, suferiți de hipertensiune arterială sau aveți o rudă apropiată care suferă de această boală. Exercițiile îi ajută pe diabetici să își mențină glicemia la valori acceptabile și să se simtă bine.

– Vă pot proteja împotriva unor forme de cancer – de colon, uterin și de sân.

– Vă pot îmbunătăți sănătatea mentală și pot reduce stresul. Un studiu recent efectuat pe studenți de către Universitatea din Gloucestershire a arătat că cei care au făcut mai multă mișcare au avut o stare mai bună de sănătate mintală.

– Vă pot crește densitatea osoasă, ajutându-vă să preveniți dezvoltarea osteoporozei pe viitor (în cazul tinerilor) și încetinesc pierderea masei osoase (la persoanele mai în vârstă).

Sursa: Reader’s Digest – “Recuperare rapidă după orice boală” 

Vote it up
351
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza