Mișcare mai puțină, dar mai intensă

Exercițiile fizice intense aduc aceleași beneficii ca activitatea moderată
 

Un studiu al specialiștilor în exerciții fizice de la universitatea McMaster din Ontario, Canada, a descoperit că o activitate intensă timp de șase minute pe săptămână oferă aceleași beneficii fizice ca perioadele mai lungi de activitate moderată. Cele șase minute au fost repartizate în trei sesiuni, care cuprindeau și câte o perioadă de refacere.

 

Cercetătorii au făcut comparație între „sprinteri“ – care au efectuat până la șapte reprize a câte 30 de secunde de pedalat intens pe biciclete staționare, de trei ori pe săptămână, timp de două săptămâni, și „moderați“ – care au pedalat patru minute într-un ritm obișnuit, tot de trei ori pe săptămână, timp de două săptămâni. „Sprinterii“ au avut rezultate similare cu „moderații“, dar au investit cu 20% mai puțin timp (cam 1¼ ore, comparativ cu 5¼ ore).

 

Cel mai bine ar fi să exersați dimineața. Nu stați pe gânduri. Dați-vă jos din pat, spălați-vă pe dinți, îmbrăcați-vă și dați-i drumul. Multe studii au arătat că dacă faceți mișcare dimineața, imediat după trezire, aveți șanse mult mai mari să exersați serios.

 

Începeți cu o încălzire. Mișcările de încălzire trebuie să constituie o parte integrantă din program, înainte de a face întinderi sau alte exerciții. Acestea intensifică circulația sangvină, stimulând alimentarea cu oxigen și nutrienți a mușchilor și articulațiilor, ceea ce le face mai flexibile și mai puțin susceptibile la traumatisme. În plus, vă pregătesc mintea și corpul pentru activitate.

Vote it up
77
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza