Metode neobisnuite pentru alungarea durerii

Dovezile sugereaza ca o atitudine optimista va poate ajuta sa reduceti agonia
 

Este greu sa va simtiti veseli cand stati in pat intr-o camera intunecata avand o migrena sau cand va petreceti zilele schiopatand din cauza artritei, insa dovezile sugereaza ca o atitudine optimista va poate ajuta sa reduceti agonia.

Folositi puterea unui ras in hohote

Daca vi se spune ca puteti indeparta durerea prin ras, aceasta ar putea sa vi se para o gluma proasta, insa studiile arata ca rasul chiar poate fi cel mai bun medicament. Un studiu efectuat in Japonia a aratat ca nivelurile plasmatice ale substantelor inflamatorii au scazut semnificativ dupa ce pacientii cu poliartrita reumatoida s-au uitat la filme de comedie. Chiar mai mult, la unii pacienti efectele au durat peste 12 ore.

O explicatie a eficientei rasului este faptul ca el declanseaza eliberarea de endorfine, analgezicele naturale ale corpului. Alte studii sugereaza ca el ar putea ameliora capacitatea pulmonara si nivelul de oxigen din sange, deoarece nivelul scazut al acestuia a fost uneori asociat cu durerea. Unele clinici pentru durere din diverse tari ofera sedinte de terapie prin ras. Alternativ, puteti incerca sa gasiti motive de a rade mai mult acasa. Inchiriati un film amuzant, jucati mima, petreceti timp cu prietenii si rudele care va impartasesc simtul umorului.

Relaxati-va corpul si sufletul

Invatarea relaxarii corpului si concentrarii gandurilor pe altceva decat pe durere poate fi profund terapeutica. Diferite tehnici pot fi folosite pentru a induce „constiinta relaxata“, baza starilor meditative.

Meditatia poate incetini frecventa cardiaca, reduce tensiunea arteriala, poate regla respiratia si linisti mintea. Un studiu publicat in revista NeuroReport a aratat ca persoanele care au practicat regulat meditatie transcendentala, unul din tipurile cele mai cunoscute de meditatie, au prezentat o scadere de 40-50% in raspunsul creierului lor la durere. Incercati sa faceti asta 20 de minute, dimineata si seara: stati in genunchi sau stati jos confortabil, cu ochii inchisi, si repetati in gand un singur cuvant.

Distragerea atentiei

Puteti folosi puterea imaginatiei si alte strategii diferite de distragere pentru a invinge durerea.

• Oprirea durerii cu ajutorul unor taste imaginare va poate ajuta sa simtiti ca o controlati si sa puteti face fata mai bine bolilor acute sau cronice.
• Tricotatul, rezolvarea de sudoku sau de cuvinte incrucisate ori participarea la un club de lectura va pot ajuta sa va distrageti atentia de la durere.
• Pastrarea legaturilor cu prietenii si rudele va poate imbunatati starea de sanatate, fapt confirmat de mai multe studii. De asemenea, va poate ajuta si sa nu va mai ganditi la durere. Chiar daca nu puteti iesi inca din casa, pastrati legatura prin telefon sau rugati persoanele apropiate sa treaca pe la dvs. pentru o discutie si o ceasca de ceai.

Vote it up
43
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza