Metode de a combate oboseala

Poate fi nevoie sa schimbati felul in care mancati, beti si faceti miscare
 

Este frustrant si deprimant sa fii tot timpul obosit. Vreti sa alergati in forta, dar aveti senzatia ca va impotmoliti. Poate fi nevoie sa schimbati felul in care mancati, beti si faceti miscare – sau e posibil sa aveti o problema de sanatate severa. Exista doua afectiuni inrudite, a caror cauza este inca necunoscuta – encefalopatia mialgica si sindromul oboselii cronice.

• Stimulati circulatia sangvina cerebrala. Intindeti-va pe spate si folositi perne, pentru a ridica picioarele deasupra nivelului capului sau, si mai bine, intindeti-va pe o banca ajustabila pentru exercitii sau pe o alta suprafata oblica. In India, yoghinii combat oboseala prin asemenea practici, care stimuleaza irigarea cu sange a creierului. Asta favorizeaza starea de prezenta.

• Un remediu stimulant. Pentru a combate rapid oboseala, turnati doua picaturi de ulei de menta pe o batista, tineti-o in dreptul nasului si inspirati profund. Daca aveti timp pentru o baie revigoranta, adaugati doua picaturi de ulei de menta in apa, impreuna cu patru picaturi de ulei de rozmarin.

• Luati mai multe mese mici pe parcursul zilei. Incercati sa limitati aportul caloric al fiecarei mese la 300 kcal. Astfel veti mentine glicemia constanta si veti preveni scaderea nivelului de energie.

• Reduceti consumul de carbohidrati simpli. Alimentele bogate in carbohidrati simpli maresc brusc nivelul de zahar din sange, apoi il fac sa scada la fel de repede. Daca mancati multe baghete albe, spaghete si prajituri, va veti simti slabit si obosit.

• Mancati mai multe alimente bogate in fibre. Cerealele integrale si painea integrala contin cantitati mari de carbohidrati complecsi si stabilizeaza glicemia.

• Reduceti consumul de alimente grase. Pentru a stimula functionarea glandelor suprarenale, care influenteaza modul de metabolizare a nutrientilor, grasimile saturate nu trebuie sa depaseasca 10% din alimentatie.

• Sorbiti apa frecvent. Beti cel putin opt pahare de apa pe zi. Nu asteptati „semnalul setei“, deoarece nu este intotdeauna corect. Chiar si un nivel redus de deshidratare poate crea o senzatie de oboseala.

Vote it up
15
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza