Mersul pe jos, un antrenament bun

Plimbările cu perioade de mers rapid ard mai multe calorii
 

Ideea este simplă: cu cât depuneți un efort mai mare atunci când mergeți, cu atât ardeți mai multe calorii. Firește, nu ar fi de dorit ca toată plimbarea să fie într-un ritm susținut, căci ați obosi foarte repede (și poate chiar v-ați alege cu un traumatism). Dar vă puteți bucura de beneficiile unui antrenament intens dacă plimbarea dvs. va fi punctată de perioade scurte de mers mai iute. Veți slăbi mai rapid, iar forma dvs. fizică va avea numai de câștigat – fără să mergeți niciun minut în plus.

Cercetătorii au descoperit că pentru a elimina mai multă grăsime trebuie să mergem cu o intensitate de cel puțin 3 MET – un mod științific de a spune că trebuie să ne mișcăm suficient de rapid pentru a mări considerabil ritmul cardiac, a spori nevoia de oxigen a organismului și a arde calorii. 1 MET (Metabolic Equivalent of Task), echivalentul metabolic al sarcinii, înseamnă a arde o calorie pe kilogram de greutate corporală pe oră (dacă aveți 90 kg, asta înseamnă 81 de calorii pe oră).

Cât de repede trebuie să mergeți pentru a ajunge la 3 MET? Cercetătorii de la San Diego State University și-au propus să răspundă la această întrebare. Au cerut unui număr de 97 de bărbați și femei să folosească banda de mers, iar ei au măsurat MET și le-au numărat pașii. În final, au descoperit că numărul magic este de 100 de pași pe minut – valoarea minimă necesară pentru a arde calorii printr-un efort aerobic. Pentru a scăpa mai curând de grăsime, trebuie să pășiți mai repede.

„A face pași mai rapizi este exact opusul a ceea ce fac numeroase persoane atunci când încearcă să obțină mai multe beneficii de pe urma programelor de mers pe jos“, spune Leigh Crews, purtător de cuvânt al American Council of Exercise și manager general al Club Fitness din Rome, Georgia, care a contribuit la dezvoltarea programelor de mers prezentate aici. Mulți oameni încearcă să facă pași mai mari, ceea ce, de fapt, îi încetinește și îi face să utilizeze mai puțini mușchi.

Dacă vreți cu adevărat ca programul de mers să dea rezultate, va trebui să vă schimbați și alimentația. Deși puteți să vă oferiți din când în când o mică „recompensă“ culinară, în rest adoptați o alimentație sănătoasă, bazată pe fructe și legume proas­pete, proteine slabe, grăsimi „bune“ (de exemplu, pește și ulei de măsline) și cereale integrale. Iar acum, să pornim la plimbare!

Sursa: Reader’s Digest – “Slăbiți din mers” 

Vote it up
286
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza