Marcile in care romanii au incredere

Afla ce companii si ce marci au reusit sa pastreze sau sa castige increderea romanilor in acest an
 
<p>
Raspunsurile la aceste intrebari si la multe altele le dezvaluie Trusted Brands 2012, cel mai important studiu de piata asupra consumatorului in Europa, realizat de revista Reader’s Digest in 15 tari, printre care si Romania. Obiectivul studiului, ajuns in acest an la a douasprezecea editie in Europa si a saptea editie in Romania, este identificarea si premierea marcilor care au reusit sa castige increderea europenilor in acest an.

In Romania, rezultatele Trusted Brands 2012 au evidentiat ca, mai mult decat ceilalti europeni, romanii sunt fideli marcilor care au reusit sa le castige increderea.  La majoritatea categoriilor, liderii raman aceeasi, indiferent de schimbarile care se produc pe piata. Mai mult, ocupantii locului intai isi consolideaza pozitia de la un an la altul, inregistrand cresteri constante ale procentului de incredere din partea consumatorilor. In top se situeaza categoriile Lactate (Danone, cu o crestere de 10% fata de 2011), Produse de ingrijire a pielii (Nivea, 9% fata de 2011), Agentii de turism, Clinici private si Vitamine (Paralela 45, Medlife si Eurovita, toate cu o crestere de 8% fata de 2011).

Exista si branduri care au reusit sa ramana pe prima pozitie in topul increderii mai multi ani la rand (de ex. Philips la categoria Electrocasnice, Nestle la Cereale pentru mic-dejun, Visa la Card de credit).

Singura schimbare de lider a aparut la categoria Companii de asigurari: Astra Asigurari a reusit, in 2012, sa detroneze Asirom la nivel de perceptie si incredere.

Dupa ce, inca din 2010, studiul a consemnat revenirea in forta a brandurilor romanesti, 2012 aduce confirmarea faptului ca increderea romanilor in marcile autohtone creste constant. La categoria Automobile, de exemplu, increderea in Dacia a crescut de la 16,5% (in 2010) la 21% (in 2012), iar la Ape minerale, Borsec a crescut cu 13 procente. Alte branduri romanesti care au inregistrat cresteri relevante in preferintele consumatorilor in 2012 sunt Untdelemn de la Bunica, Vel Pitar si Petrom.

Marile surprize ale Trusted Brands 2012 au aparut insa la sectiunea Institutii. Studiul a relevat ca increderea romanilor in majoritatea institutiilor a crescut considerabil fata de 2011, iar in unele dintre acestea se mentine pe primul loc in Europa (Casatoria, Biserica). Daca anul trecut, Romania s-a aflat pe ultimul loc in Europa la sectiunile incredere in Banci si Guvern, iar increderea in Justitie se situa cu 20 de procente sub media europeana, in 2012 rezultatele inregistreaza un trend ascendent.

Increderea in Guvern a crescut cu 7%, cea in Justitie cu 5%, iar institutiile bancare au depasit si cele mai optimiste previziuni. Dupa ce, in 2011, increderea in Banci se prabusise la 29% , in ultimul an a crescut la 46%, depasind cota de incredere din 2010, dar si media europeana. Astfel, in 2012, romanii au ajuns sa aiba o incredere mai mare in banci decat elvetienii (46%, fata de 36% in Elvetia).

De asemenea, romanii au cea mai mare incredere de pe continent in Uniunea Europeana si, mai mult, in viitorul acesteia: 64% dintre respondenti au incredere ca Uniunea Europeana va ramane stabila in viitor, fata de 38% media europeana.

La categoria Profesii, campionii increderii la romani raman, ca si in anii trecuti, pompierii (93%), pilotii (90%) si farmacistii (79%). Si ultimele trei locuri ale clasamentului au ramas neschimbate.  Respondentii au acordat din nou votul de blam politicienilor (doar 3% au incredere in ei), dealerilor de masini (doar 14%) si fotbalistilor (16%).

Florin Petrescu, Country Manager Reader’s Digest Romania: “Dupa sapte ani in care am sondat increderea romanilor in marcile autohtone si internationale, ma bucura sa pot vorbi deja de castigatori traditionali ai studiului Trusted Brands. Romanii au dovedit ca, odata ce un brand reuseste sa le castige increderea, acesta poate miza deplin pe fidelitatea lor. Un alt aspect pe care ni l-au aratat consumatorii romani este ca, mai mult decat in celelalte tari europene, un rol important in alegerea lor il joaca si publicitatea. Cifrele vorbesc de la sine: 29% dintre romani au incredere in mesajele publicitare, fata de 13%, media europeana. Spre comparatie, in Rusia numai 2% dintre respondenti spun ca au incredere in publicitate, in timp ce in Germania sunt doar 8%”.

Studiul Trusted Brands isi propune si reuseste, de peste un deceniu, sa identifice marcile in care europenii au incredere si sa descopere ce criterii stau la baza deciziei de a opta pentru o anumita companie sau un produs. Si in Romania am creat deja o traditie din a evidentia, an de an, brandurile cu cea mai buna reputatie in randul consumatorilor. In editia de mai a revistei Reader’s Digest Romania, cititorii nostri au ocazia – la fel ca cei peste 6 milioane de cititori ai editiilor europene – sa compare rezultatele locale ale studiului Trusted Brands cu cele din restul Europei. Castigatorii vor fi premiati in cadrul Galei Trusted Brands 2012, care va avea loc astazi, in salonul Le Diplomate al Hotelului Athenee Palace Hilton.

„In tarile in care au castigat, companiile care s-au situat pe primul loc au dreptul sa foloseasca gratuit emblema Trusted Brands in campaniile publicitare, sau chiar pe eticheta de produs, lucru care se si intampla. Ma bucura sa observ cum branduri de renume, precum Nivea, Ariel, Borsec, Eurovita, Untdelemn de la Bunica, Philips si altele, au ales sa afiseze cu mandrie emblema Trusted Brands in campaniile lor publicitare”, a mai spus Florin Petrescu, Country Manager Reader’s Digest Romania.

Trusted Brands 2012 s-a desfasurat concomitent in 15 tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii comune celor 15 tari si un numar de maximum 18 categorii locale. Este important sa subliniem ca participantii la sondaj nu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi in functie de "Calitate", "Valoare excelenta", "Imagine puternica", "Intelegerea nevoilor clientilor" si „Responsabilitate sociala”.

Studiul a fost realizat prin corespondenta, in perioada septembrie - noiembrie 2011, iar respondentii au fost selectati din baza de date de clienti activi ai Reader’s Digest din cele 15 tari europene: Austria, Belgia, Republica Ceha, Croatia, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia, Slovenia si Suedia. In perioada mentionata, in Europa s-au trimis 226.325 de chestionare cu intrebari deschise.

Studiul integral poate fi vizualizat si descarcat de pe site-ul dedicat www.rdtrustedbrands.com. Detalii suplimentare puteti obtine de la Ovidiu Muresanu – Director Publicitate Reader’s Digest Romania, telefon: 0742.692.226 (Ovidiu.Muresanu@rd.com).

Castigatori Trusted Brands Romania 2012:

Categorii europene:

– Automobile: Dacia
– Electrocasnice: Philips
– Computere personale: Dell
– Telefonie mobila: Nokia
– Operatori telefonie mobila: Orange
– Camere foto: Sony
– Agentii de turism: Paralela 45
– Banci: BCR
– Carduri de credit: Visa
– Companii de asigurari: Astra Asigurari
– Furnizori servicii internet: RCS & RDS
– Benzinarii: Petrom
– Vitamine: Eurovita
– Remedii impotriva racelii si gripei: Nurofen
– Analgezice: Algocalmin
– Produse de ingrijire a parului: Head & Shoulder's si Nivea
– Produse de ingrijire a pielii: Nivea
– Produse cosmetice: Nivea
– Detergenti: Ariel
– Cereale pentru micul dejun: Nestle

Categorii locale:

– Produse de panificatie: Vel Pitar
– Produse lactate: Danone
– Produse din carne: Cris-Tim
– Ulei de gatit: Untdelemn de la Bunica
– Condimente: Fuchs
– Ape minerale: Borsec
– Hrana pentru animale: Pedigree
– Clinici private: Medlife
– Cafea: Jacobs
– Pasta de dinti: Colgate 
– Retailer imbracaminte: Zara
– Retailer electrocasnice: Domo
– Sapun: Dove
– Deodorant: Nivea
– Centre comerciale: Kaufland
– Cotidiene: Adevarul
– Statii radio: Europa FM
– Statii TV: Pro TV

Compania Reader's Digest a fost infiintata in 1922, in SUA, si functioneaza in peste 60 de tari. Publicatia Reader's Digest a devenit cea mai citita revista din lume, numarand peste 70 milioane de cititori in intreaga lume. In Romania, publicatia s-a lansat in noiembrie 2005 si a devenit cea mai vanduta revista de interes general din Romania.

</p>
Vote it up
360
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza