Mancare interzisa in caz de stres

Chipsurile, covrigeii si biscuitii sunt gustarile ideale la locul de munca, dar nutritionistii ne recomanda evitarea lor
 

<p>Statisticile arata ca unul din cinci oameni este stresat, iar medicii nutritionisti spun ca anumite alimente mancate in astfel de momente de nervozitate ne accentueaza starea de neliniste. In plus, un studiu, denumit "The Food and Mood Project", realizat de Amanda Geary, specialist in nutritie din Marea Britanie, arata ca alimentele care contin cofeina, sare si grasimi alimenteaza stresul.

"Atunci cand suntem agitati trebuie sa evitam orice tip de aliment care este excitant al sistemului nervos. Astfel, ciocolata, cafeaua, cacaua, bauturile care contin cofeina, precum energizantele sau cola, ne accentueaza starea de stres", spune nutritionistul Ioana Diana Dima. In plus, medicul completeaza ca ceaiul negru si cel verde trebuie, de asemenea, evitat, deoarece acesta contine o substanta denumita teina, cu efecte asemanatoare asupra organismului ca si cofeina, si anume acela de excitant al sistemului nervos. "Alcoolul baut in cantitati moderate nu ne intensifica starea de neliniste, acesta ofera o stare de euforie", explica dr. Dima. Cercetarea britanica a fost realizata pe un esantion de aproximativ 200 de persoane. Subiectii au trebuit sa manance diferite produse alimentare atunci cand erau stresati, iar apoi sa noteze daca starea de neliniste li s-a accentuat sau diminuat.

Rezultatele au aratat ca 80 la suta dintre participantii la studiu a spus ca zaharul este unul dintre cele mai nocive alimente atunci cand esti agitat, deoarece starea de stres se intensifica. In plus, 79 la suta dintre subiecti au spus ca atunci cand beau cafea si erau stresati, starea lor de neliniste s-a prelungit si dupa terminarea programului de lucru. Ciocolata se afla si ea pe lista neagra a alimentelor stresante, astfel ca 53 la suta dintre respondenti au spus ca starea de agitatie a crescut dupa ce au mancat cateva tablete.Mai mult, medicii nutritionisti spun ca in perioadele stresante organismul are nevoie de lichide, iar sarea duce la deshidratrea organismului.

In acelasi timp, carnea grasa, precum cea de porc, vita sau oaie, creste si favorizeaza mentinerea unui nivel ridicat al hormonului de stres in organism. Specialistii spun ca pestele este cea mai buna carne in perioada stresanta.

Magneziu - un oligoelement antistres

Desi stim ca chipsurile, covrigeii si biscuitii sunt gustarile ideale la locul de munca, medicii nutritionisti ne recomanda evitarea acestora, mai ales ca in timpul programului de lucru nivelul de stres este unul foarte ridicat. Specialistii ne recomanda fructe, care intaresc si sistemul imunitar, datorita continutului ridicat de vitamina C.

Mai mult, in perioadele stresante, in organismul uman scade nivelul de vitamine A, B, C si magneziu, provocand astfel o crestere a presiunii sanguine. In plus, medicii atrag atentia ca si o carenta de magneziu in organism poate duce la aparitia starilor de neliniste. Astfel, alimente precum germeni de grau, soia, migdale, alune, nuci, paine integrala, spanac, prune, banane si patrunjel sunt o sursa bogata de magneziu. "Pentru combaterea stresului este indicat si o cana de ceai de tei, care are un efect linistitor. Acelasi efect il au asupra organismului si ceaiurile naturale din plante sau din fructe", completeaza dr. Diana Dima.</p>

Vote it up
225
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza