Mancare pentru o inima sanatoasa

Dieta nesanatoasa este una dintre cauzele principale ale bolilor de inima
 

Veste buna este ca, trebuie sa stiti, consumul alimentelor corecte poate fi la fel de eficient ca si medicamentele sau alte interventii medicale in perioada de recuperare dupa o boala de inima. Vestea buna este ca o dieta sanatoasa pentru inima este suficient de flexibila pentru a se potrivi tuturor preferintelor alimentare.

Reduceti consumul de sare

Sarea obisnuita (clorura de sodiu) creste tensiunea arteriala, ceea ce solicita inima suplimentar. In procesul de recuperare de dupa o afectiune cardiaca, reduceti consumul de sare – mancati maximum 6 g de sare (2,4 g de sodiu) pe zi. Papilele gustative se adapteaza rapid la o cantitate mai mica. Sugestii pentru a scadea consumul de sodiu:

• Nu mai adaugati sare in farfurie sau pres­arati mai putina. Folositi la gatit suc de lamaie, otet, plante aromatice si piper drept condimente alternative.
• Cumparati sare saraca in sodiu, ce contine potasiu. Sarea de mare, cea grunjoasa si cea naturala au continut crescut de sodiu.
• Evitati alimentele procesate, ketchup-ul, cuburile cu condimente sau alte condimente artificiale, carnati, bacon si alte mezeluri, deoarece toate contin mari cantitati de sare.
• Gasiti alternative mai putin sarate pentru gustarile crocante, biscuiti, supa la conserva si cerealele de dimineata.

Ce puteti sa mancati?

O dieta buna pentru inima inseamna mancare sanatoasa si echilibrata, insa exista si unele alimente care sunt in mod special indicate in perioada de recuperare. Scopul este reducerea consumului de grasimi saturate, inlocuindu-le cu cele nesaturate. Consumati 2-3 portii de peste pe saptamana, mai ales peste gras, precum somonul, macroul sau pastravul. Mancati zilnic cel putin cinci portii de fructe si legume si alegeti-le de culori diferite pentru a fi si mai sanatoase. Reduceti la minimum consumul de lapte, branza, unt si carne rosie si evitati produsele de patiserie, biscuitii si prajiturile. Folositi produse lactate degresate. Consumati paine, paste sau orez integrale, alaturi de o sursa de proteine saraca in grasimi, cum este pieptul de pui.

Adoptati tehnicile de gatit cu putine grasimi, ca gratarul sau cuptorul, gatitul la aburi sau fara ulei – intr-o tigaie grill sau in hartie de copt fara grasime. Incercati sa combinati alimentele „bune“ si pe cele „mai putin bune“. De exemplu, biscuitii din ovaz cu branza sau carnea fripta cu salata de rosii si ceapa sunt combinatii sanatoase.

Ce puteti sa beti?

Bautul moderat, adica echivalentul unui pahar mic de vin pe zi, confera protectie impotriva bolilor de inima in cazul barbatilor peste 40 de ani si al femeilor la postmenopauza. Alcoolul ajuta la cresterea nivelului de colesterol HDL din sange, care, la randul sau, scade vascozitatea sangelui, reducand riscul de atac de cord. Vinul rosu, care contine un polifenol numit resveratrol, este benefic in mod special. Consumul regulat a peste un pahar de vin pe zi creste riscul de hipertensiune arteriala.

Vote it up
4
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza