Mananci si slabesti

Aceasta nu e o promisiune, ci este chiar principiul dietei indicilor glicemici
 

Aceasta nu e o promisiune, ci este chiar principiul dietei indicilor glicemici, care se bazeaza nu pe cantitate ci pe calitatea carbohidratilor din alimente. Dr. Gabriela Man, specialist in acest tip de dieta Iti explica in ce consta dieta, ce alimente e bine sa eviti si ce evaluare trebuie sa faci Inainte de a Incepe acest program de slabire cu ajutorul caruia poti Inlocui hainele “L” cu unele “S”, in doar o luna.
 
Prin definitie, alimentatia bazata pe utilizarea indicilor glicemici elimina alimentele cu indice glicemic mare, care Ingreuneaza arderile dupa masa.

Care sunt cele 5 reguli de baza ale dietei

“Trebuie facuta o departajare Intre dieta (perioada mai restrictiva In care trebuie topita masa grasa) si alimentatia de Intretinere, de croaziera (care nu reprezinta o "dieta", ci este alimentatia sanatoasa!”, a explicat dr. Gabriela Man. Potrivit nutritionistului, daca In etapa de slabire, meniurile sunt concepute la cabinet, pentru fiecare pacient In parte, In Intretinere, regulile de baza sunt general valabile. Astfel:
 
1. Se consuma doar alimente cu indice glicemic mic si cel mult mediu, iar alimentele cu indice glicemic mare se Inlocuiesc cu alimente cu indice glicemic mic si mediu (de exemplu: orezul alb se Inlocuieste cu orez basmati, zaharul cu fructoza sau cu extract de stevie, faina alba cu premixuri speciale etc);

2. Se consuma zilnic, obligatoriu, 2-3 fructe si 2-3 legume proaspete (sau murate In saramura);

3. Se beau zilnic minimum 2 litri de apa;

4. Se asigura aportul de grasimi benefice (omega 3, omega 6 si omega 9) si se reduce aportul de grasimi saturate;

5. Se respecta o frecventa sanatoasa a meselor (nu neaparat ore fixe, cat mai ales obisnuinta de a te hrani corespunzator), tinand cont de faptul ca omul nu este facut sa Infulece, ci este construit sa rontaie. De aceea, obiceiul de a sta nemancat toata ziua, urmat seara de “devalizare a frigiderului”, nu face decat sa ne ingrase.

Ce alimente sunt contraindicate

Unele alimente au un indice glicemic foarte mare asa ca nu sunt niciodata incluse In dieta prescrisa de dr. Gabriela Man. In aceasta categorie sunt incluse zaharul, faina alba, cartoful, orezul alb cu bob rotund, malaiul etc.
Organismul nu este privat Insa de aportul pe care fiecare din ele i-l poate aduce, ci sunt Inlocuite cu echivalente la fel de gustoase. Lista de alimente premise e Insa mult mai lunga, cuprinzand zeci de alimente cu indice glicemic scazut, precum: vinetele, spanacul, lintea galbena, humusul, rosiile, branza de vaci, iaurtul sau tofu, dar si ciocolata neagra cu continut de cacao de peste 70% ori marmelada neindulcita.

Cat poti slabi cel mai mult intr-o luna

Dieta indicilor glicemici nu-ti promite scaderi spectaculoase In greutate, ci In masuri la haine. “Nu sunt pentru evalauarea In kilograme a unei diete, pentru ca grasimea e usoara si ocupa mult spatiu, muschiul este greu si atarna greu la cantar, dar ocupa volum mic. In dietele hipocalorice eronat concepute, cand se slabeste atat din masa grasa dar si din musculatura, ceea ce pe cantar poate da bine, pentru ca s-a topit si musculatura, In cm nu este relevant. In schimb, atunci cand se topeste doar masa grasa, rezultatele sunt spectaculoase In privinta scaderii In centimetri, in primul rand la nivelul abdomenului. Intr-o luna se pot pierde minimum 2 masuri la haine, iar In mod obisnuit, 3 masuri”, explica nutritionistul.
Potrivit dr. Man, fiecare persoana reactioneaza In functie de mai multi factori care influenteaza viteza de scadere a masei grase: varsta, sexul, trecutul bogat sau nu In diete nastrusnice , existenta unor intolerante alimentare nedepistate etc. “In acest caz nu exista o dieta buna pentru toata lumea. Fiecare este conceputa tinand cont de statusul general, total, al persoanei. Inainte de fiecare program de slabire testam starea de sanatate a organismului pentru a determina nivelul mineralelor, vitaminelor, colesterolului, enzimelor, aminoacizilor esentiali, acizilor grasi nesaturati, riscului cardio-vascular si riscului aparatului respirator sau varsta metabolica. Testarea se realizeaza prin electrosomatograma, cel mai nou sistem non-invaziv de evaluare globala a sanatatii”, a mai spus specialist in nutritive, doamna dr. Gabriela Man.
Abia dupa aceea, in functie de parametri obtinuti la testare, de tipul tau constitutional, de preferintele tale alimentare si de metabolismul tau, se intocmeste planul dietetic personalizat.

Vote it up
165
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza