Mai puțin stres în avion

Recomandări pentru o călătorie cât mai sigură și confortabilă
 

Călătoriile cu avionul presupun zboruri anulate sau pierdute, aglomerație, proceduri lungi de securitate și toate amplifică stresul psihologic. Dacă adăugăm stresul fizic provocat de aerul uscat din cabină și șederea îndelungată pe un scaun îngust, e esențial să aveți grijă de dvs. înainte și în timpul zborului.

 

Luați gustări sănătoase. Chiar dacă urmează un zbor scurt, puneți în bagajul de mână o pungă cu gustări sănătoase și cumpărați o sticlă cu apă după ce treceți de control. În prezent, sunt mai puține companii aeriene care servesc mâncare, iar întârzierile neașteptate pot cauza o scădere importantă a glicemiei.

• Nu vă descălțați. Rezistați tentației de a vă scoate pantofii în timpul zborului. Picioarele vi se vor umfla din cauza presiunii scăzute din cabină, iar când va trebui să vă încălțați la loc vă veți simți inconfortabil.

• Îmbrăcați-vă în straturi. Deseori, în avion este prea cald sau prea frig. Pentru a vă controla temperatura corpului, purtați straturi de îmbrăcăminte care pot fi îndepărtate sau puse la loc cu ușurință.

• Desfundați-vă nasul și urechile. Cu 24 de ore înainte de călătorie, luați un descongestionant. Acest tip de medicament contractă membranele din sinusuri și urechi, reducând senzația dureroasă de presiune care survine în timpul zborului.

• Mestecați sau înghițiți în timpul decolării și al aterizării. Mestecați gumă, înghițiți sau căscați atunci când avionul decolează sau aterizează – astfel se egalizează presiunea din urechea internă.

• Beți ceai din plante. Puneți pliculețe cu mușețel în bagajul de mână. În timpul zborului, cereți o cană cu apă fierbinte și introduceți în ea un pliculeț. Ceaiul de mușețel calmează neliniștea cauzată de călătorie și vă relaxează suficient ca să puteți dormi în timpul zborului.

• Nu stați cu picioarele încrucișate. Sprijiniți-vă picioarele pe un bagaj pentru a vă simți mai confortabil.

• Nu beți alcool. Aerul din avion este foarte uscat – consumul de alcool în timpul zborului v-ar deshidrata și mai mult. Același lucru e valabil și în ce privește băuturile cu cofeină. Băutura ideală în timpul călătoriilor aeriene este apa.

• Luați un rucsac ușor. Acest lucru vă permite ca la aeroport să mergeți pe scări în loc să luați liftul. Probabil că veți fi singur – iar mersul pe scări este o metodă excelentă de a vă întinde picioarele și a arde câteva calorii înainte de îmbarcare.

• Cumpărați-vă o pereche de șosete pentru zbor. Puteți cumpăra șosete speciale pentru călătoriile cu avionul (ciorapi compresivi), care ameliorează circulația sangvină în timpul zborului, ajutând la combaterea durerilor de picioare și prevenind tromboza venoasă profundă (TVP).

Aveți grijă să alegeți mărimea potrivită – nu doar pentru laba piciorului, ci și pentru gleznă și gambă. Șosetele nu trebuie să fie prea largi sau prea strâmte și, de asemenea, nu trebuie să provoace nici un fel de disconfort sau dureri.

Sursa: Reader’s Digest – “Cele mai bune 1001 sfaturi pentru sănătatea ta”

Vote it up
243
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza