Mai mult sau mai putin

Iata ce masuri poti lua pentru nu a face diabet, conform ultimelor studii in domeniu
 
<p>
In Romania, una din 20 de persoane sufera de diabet, iar fiecare al saptelea roman prezinta riscul de a se imbolnavi de diabet, anunta Asociatia Diabeticilor din Romania. Iata cateva lucruri “in plus” si unele “in minus” care te pot ajuta sa reduci acest risc.

Broccoli si spanac

Persoanele care consuma mai multe legume cu frunze verzi au sanse mult mai mici sa se imbolnaveasca de diabet, arata o analiza recenta realizata in urma efectuarii a patru studii de specialitate. Daca adaugi ceva mai multe la portia servita zilnic, poti reduce acest risc cu 14%.

Uleiul de peste

In cazul soarecilor supraponderali care au fost hraniti cu ulei de peste, nivelurile de inflamatii (care pot duce la diabet) au scazut. Suplimentele pe baza de ulei de peste pot fi la fel de utile si oamenilor, spun oamenii de stiinta de la Universitatea din San Diego, California.

Alaptarea la san

Mamele care isi hranesc bebelusii cu lapte matern cel putin o luna isi pot reduce cu 33 de procente riscul de a dezvolta diabet pe parcursul vietii.

Orez alb

Intr-un studiu realizat pe aproape 200.000 de persoane, in cazul celor care au mancat cel putin cinci cesti de orez alb pe saptamana au existat sanse mai mici cu 17% de a se imbolnavi de diabet decat in cazul celor care au consumat o portie pe luna sau deloc. In mod surprinzator, inlocuirea acestuia cu orez brun sau cu orz a avut efecte mai bune in comparatie cu lipsa completa a consumului de orez.

Culcatul la ore tarzii

Daca dormi mai putin de sase ore pe noapte, exista un risc mai mare cu 30% de a dezvolta diabet, fiind diminuata capacitatea organismului de a regla nivelul de zaharuri din sange – spune o recenzie realizata pe zece studii de specialitate.

Fumatul

Chiar si o tigara fumata zilnic iti poate mari riscul de a contacta diabet cu peste 30 de procente.

</p>
Vote it up
214
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza