Inlaturati kilogramele in plus

Conform expertilor, conteaza ce mananci, nu cand mananci
 

Faptul de a fi supraponderal este considerat unul dintre cele mai mari pericole pentru sanatate. Abundenta de mancare ieftina a dus la o adevarata epidemie, marind incidenta bolilor de inima, a accidentelor vasculare cerebrale, a diabetului si a altor afectiuni majore. Este greu, dar esential sa va mentineti o greutate normala.

• Mancati ori de cate ori doriti. Mancatul seara tarziu nu ingrasa. Conform expertilor, conteaza ce mananci, nu cand mananci. Mancati supa, salata sau fructe ca gustare, in loc de chipsuri sau prajituri.

• Incepeti cu supa. Supele pot fi arma dvs. secreta in lupta cu kilogramele in plus. Conform unui studiu american, consumul de supa inainte de felul principal reduce apetitul, micsorand astfel aportul caloric total al mesei cu peste 20%. Motivul e acela ca supa sta mult timp in stomac, ceea ce calmeaza hormonii de stimulare a apetitului. Prin urmare, ar fi bine ca supa sa devina aperitivul dvs. preferat, dar evitati supele-crema, fiindca in general sunt bogate in calorii.

• Mancati cartofi fierti in loc de chipsuri. Inlocuirea alimentelor cu continut caloric ridicat cu alimente mai sarace in calorii e o buna metoda de a slabi. Este diferenta dintre a manca 100 g de chipsuri si 100 g de cartofi fierti – cantitatea este aceeasi, dar chipsurile contin mai multe calorii. Consumul unor cantitati mai mari de alimente cu continut caloric scazut va satura si va mentineti senzatia de satietate mai multa vreme. Cateva alegeri bune sunt fructele, legumele, supele, tocanitele si alimente ca orez si paste, ce absorb multa apa in timpul prepararii. Feriti-va de alimente bogate in grasimi sau zahar.

• Folositi ulei de cocos. O doza zilnica de ulei de cocos va poate ajuta sa scapati de kilogramele in plus. Uleiul de cocos este bogat in acizi grasi cu lant mediu, un tip de grasime care accelereaza metabolismul. Un studiu brazilian a aratat ca femeile care au urmat un stil de viata sanatos si au consumat 30 ml ulei de cocos pe zi aveau o talie mai zvelta, un nivel mai ridicat de colesterol „bun“ HDL si un nivel mai mic de colesterol „rau“ LDL dupa doar 12 saptamani. Mancati 1-2 lingurite de ulei de cocos pe zi si folositi-l la gatit. Daca aveti colesterolul crescut, cereti intai sfatul medicului.

Vote it up
322
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza