Imunizarea de sezon rece

La inaintare: vitamine, suplimente sau o haina in plus. Cinci secrete anti-gripa si raceala
 
<p>Toamna, imunitatea noastra este mai scazuta, iar organismul rezista mai greu in fata virusilor de gripa si raceala. Produse naturale, suplimente alimentare, formule speciale pentru intarirea imunitatii in cazul copiilor – iata cateva optiuni pe care le avem

Cei mai multi dintre noi profita de oferta sezonului, inca bogata in fructe si legume proaspete, vitamine in stare naturala: “Am consumat foarte multe fructe si legume, in special in stare naturala, deci nu preparate, mancarurile cat mai putin gatite, cat mai putin fierte, lactate, branza, oua de curte”, ne-a povestit Ioana, 56 de ani. In caz de gripa sau raceala, cei intervievati beau un ceai, iau produse naturiste, paracetamol, aspirina sau algocalmin. “Merg la doctor doar daca este nevoie“, spune Elena, 32 de ani, in timp ce Radu Schiopu, 65 de ani, ne spune ca, in anotimpul rece, nu isi schimba alimentatia din ratiuni financiare.

Cinci secrete pentru sezonul rece:
1. Merele. O vorba binecunoscuta spune ca “un mar pe zi tine tine doctoral departe”, si nu e departe de adevar, deoarece merele sunt bogate in vitamina C, fibre si antioxidanti. Aproape 80% din fibrele din mar sunt solubile si reduc colesterolul. Restul de 20% sunt fibre nesolubile despre care se crede ca previn bolile cancerigene. In plus, merele contin potasiu, care este important in normalizarea presiunii arteriale.
2. Perele sunt o sursa de vitamine si minerale:A, B12, C, E, potasiu si acid folic din belsug. Ele contin chiar mai multa pectina (o fibra vegetala solubila) decat merele, facandu-le mai eficiente in reducerea nivelului colesterolului. Perele contribuie de asemenea la prevenirea hipertensiunii arteriale, accidentului vascular cerebral si a cancerului, sunt o sursa naturala de energie si au capacitatea de a reduce febra.
3. Dovlecii sunt incarcati cu vitamina C, fibre si potasiu, iar semintele, care sunt o gustare foarte apreciata toamna, contin acizi grasi esentiali si zinc. Consumat frecvent, dovleacul ajuta reducerea riscului de cancer, boli cardio-vasculare, cataracta si atac de cord.
4. Afinele sunt fructele de padure pe care il putem gasi si toamna. Acestea sunt o sursa generoasa de vitamina C, fibre si au un continut scazut de calorii. Ele reduc riscul de cancer mamar, infectii ale tractului urinar, boli de inima si mentin sanatatea cavitatii bucale.
5. Nucile sunt sunt foarte bogate in potasiu, fosfor, cupru, magneziu, vitamine, saruri minerale. Ele impiedica ingrosarea arterelor si previn bolile de inima. Se spune ca opt nuci pe zi, tin arterele flexibile, inima sanatoasa si previn aparitia atacului vascular cerebral.</p>

Vote it up
290
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza