Idei studentesti de afaceri IT

20 de echipe de studenti s-au luptat, timp de 24 de ore, la Politehnica Bucuresti pentru a oferi cele mai bune aplicatii
 

<p>

Cei mai buni studenti de la Politehnica Bucuresti au petrecut, sambata, 24 de ore, pe holurile institutiei, unde si-au dezvoltat, in timp-record, programe pentru mobile si calculatoare.

Competitia, intitulata, hackathonul Innovation Labs, a fost organizata de TechSoup si Microsoft si a avut ca scop gasirea a 12 proiecte care sa poata sa devina afaceri.

Ei vor fi antrenati vreme de patru luni, vor primi sfaturi de la specialisti din industrie, iar la final produsele ar putea fi pe piata.

Spre deosebire de alte programe de accelerare de afaceri, hackathonul Innovation Labs se bazeaza pe promovarea unei experiente pentru studenti, in care acestia sa invete sa priveasca dincolo de codul de programare.

Iata toate echipele care au ajuns in hackathon.

Tizz Today - agregator de stiri

Au incercat sa rezolve problema de a tine la curent cu ultimele stiri, usor customizabil. Grupeaza stirile pe acelasi subiect din surse diferite intr-un singur cluster. Se filtreaza in functie de geolocatie, stiri prin SMS si integrare prin Facebook.
Tizz News - utilizatorul modifica home page-ul in functie de preferinte (Google News)
Tizz Five - isi trimite 5 stiri din ce prefera el, in functie de tehnologie.
Tizz Publishers - site-ul se inregistreaza si controleaza continutul lui.
Tizz SMS - Utilizatorul seteaza ce mesaje sa primeasca.
Tizz Today doreste ca in jumatate de an sa ajunga la 10.000 de utilizatori unici pe zi. Promovarea se va face prin review online si retelele sociale. Au nevoie de 100.000 de euro, iar monetizarea se face prin reclame si monetizarea SMS-uri suplimentare.

Gymee - healthcare and fitness overIP

Este o aplicatie care are la baza inteligenta artificiala. Aplicatia se porneste si ii spunem ce am mancat, activitatiile zilnice. Dupa trimiterea catre server, aplicatia calculeaza si face recomandari de fitness si nutritie. Gymee se bazeaza si pe control vocal, dar si pe social fitness, deoarece facem exercitiile cu prietenii. La baza, aplicatia foloseste un Kinect, dar studentii vor sa integreze Gymee pe orice sistem cu un webcam.
Obiectivul lor este 10.000 de utilizatori in Romania, iar abonamentul se poate face prin plata lunara de aproximativ 5 dolari. Durata de dezvoltare anticipata este de 60 de zile, iar bugetul pentru dezvoltare ar fi de 10.000 de euro.

InMeet - Welcome to the Real Social

Aduce diversitatea LInkedIn, combinata cu Foursquare. Practic, asociaza o fata reala joburilor. Ei vor sa obtina date relevante privind locurile preferate ale diferitelor industrii. In primul an ei vor sa aiba 12.000 de utilizatori, iar dupa primul an spera sa vanda compania sau sa o monetizeze prin reclame bazate pe industria utilizatorului si programe afiliate la diferite evenimente.
Ei doresc sa afilieze contul de LinkedIn la aplicatie, iar apoi se afiseaza contactele care sunt in apropiere, in functie de localizare. In functie de apropierea contactului de business se poate trimite o cerere de intalnire.

Open Fridge - Management de alimentatie

Este o aplicatie pentru sistemele Microsoft care conecteaza un nutritionist, un smartphone al utilizatorului si alimentele lor. Practic, cu ajutorul scanarii codului de bare, se scaneaza alimentele, iar aplicatia reduce aruncarea alimentelor si incearca sa realizeze un program personal de nutritie.
Aplicatia de desktop este adresata nutritionistilor, care primesc date de la utilizatori privind alimentatia lor si pot trimite notificari. Aplicatia de mobil este pentru utilizator si contine liste de cumparaturi, sugestii.
Monetizarea ar putea fi facuta cu ajutorul unui supermarket, care ar putea face sugestii de produse din stocul lor. O alta posibilitate este un abonament la un nutritionist care sa supravegheze dieta utilizatorului.

Auditorium

Ei voiau sa realizeze solutii pentru ghiduri audio care sa fie pe mai multe platforme pentru muzeele din toata lumea. Astfel, ghidurile de turism vor fi introduse in interiorul unei aplicatii care sa functioneze pe platformele mobile. Dupa feedback-ul de la mentori, ei au ales o cale noua. Astfel, echipa vrea sa faca un ghid turistic interactiv, cu o harta cu toate atractiile, cu informari video, audio, dar si text. Piata tinta pentru ei sunt agentiile de turism si turistii. Totul se bazeaza pe conceptul aplicatiilor freemium - descarcare gratuita, continut platit in interior.
Printre caracteristicile aplicatiei vor fi hartile cu obiective, generarea de amintiri in functie de interese, se vor colecta statistici si totul va fi conectat cu retelele sociale. De asemenea, aplicatia ar dori sa refaca traseul unei excursii prin oras, cu date despre fiecare loc vizitat.

UseTime

Ideea lor este organizarea activitatilor zilnice, renuntarea la vicii si adoptarea unor hobby-uri. Aplicatia lor ne ajuta sa ne organizam activitatile zilnice mai bine si sa implicam prietenii in aceste lucruri.
Aplicatia seteaza obiective, analizeaza rezultatele si urmareste progresul utilizatorului. Datele se vor colecta automat. |inta lor de public sunt toti oamenii care vor sa isi organizeze timpul mai bine: oamenii din companii, oamenii foarte ocupati, dar si cei care vor sa adopte un nou hobby.
Utilizatorii vor plati pentru anumite caracteristice. Astfel, in varianta gratis, aplicatia va avea un numar limitat de obiective si rezultate. Echipa vor 30.000 de utilizatori in sase luni.

BiggerFish

E un joc de simulare de business intr-un mod social. Practic, vorbim de un simulator de afaceri sub forma unui joc MMO (multiplayer online). Targetul lor sunt tinerii intre 15 si 30 de ani cu spirit antreprenorial. De asemenea, ei vor sa atraga si pasionatii de gaming.
Pe piata mai sunt idei concurente, cum ar fi Virtonomics. Ei vor sa aiba o integrare masiva prin Facebook si o interfata mai placuta. Echipa ar avea nevoie de 30.000 de euro, iar dezvoltarea pana la beta release ar tine 3-4 luni.
BiggerFish va fi pe modelul freemium, prin cumpararea de avantaje in joc, dar doreste monetizarea si prin integrarea firmelor reale in interiorul jocului.

Azalma

Echipa doreste dezvoltarea unei platforme de streaming pentru jocuri video pe Android. Ideea vine din aplicatiile pentru desktop, cum ar fi twitch.tv. Pentru Android, echipa de studenti nu vede o alternativa, iar monetizarea s-ar putea monetiza prin reclame introduse in streamul video.
Practic, Azalma va transmite sesiuni de jocuri Android pentru alti utilizatori si studentii cred ca gamerii cu experienta vor putea posta filmulete, iar altii vor putea castiga experienta prin vizionarea experientelor altora. Un jucator blocat intr-un moment cheie al jocului poate afla solutia in acest fel.

Giveaway

Proiectul porneste de la oferirea de lucruri de care nu mai avem nevoie. Aplicatia a fost dezvoltata de la zero si se pot face schimburi intre obiecte cu ajutorul ei. Este bazata pe geolocalizare, astfel utilizatorii ajungand mai aproape unul de celalalt. De asemenea, aplicatia doreste sa aduca un sistem de recompense pentru cei care vor sa dea lucruri. In plus, utilizatorul poate sa-si faca o lista de obiecte de care este intere si poate sa urmareasca daca un obiect donat candva a fost donat mai departe. Giveaway doreste sa ofere sugestii bazate pe istoricul tranzactiilor, iar totul este integrat social.
Veniturile ar putea veni prin publicitate pe baza viralitatii aplicatiei si prin difuzare adaptiva de reclame pe baza istoricului tranzactiilor.

Hakuna Matata

E o aplicatie care genereaza meme-uri in functie de geolocalizare, are un flux in timp real. Practic, vezi ce meme-uri au fost create in apropierea ta. Ei vor sa aduca meme-urile mai aproape de oameni si care sa fie relevante, nu meme-uri din partea cealalta a lumii. Vorbim poate de un generator national.
Monetizarea s-ar putea face prin reclame cu tinta clara in functie de localizare, dar si prin meme-uri sponsorizate. Companiile isi pot promova meme-uri proprii.

Hangouts City

Este o aplicatie de Android care, dupa ce e deschisa de utilizator, ofera localuri si sugestii interesante, in functie de profilul propriu si de profilul altora. Practic, strange locurile care ne intereseaza si oamenii cu aceleasi interese cu noi din apropiere. Totul se bazeaza pe socializare.
Studentii vor sa introduca filtre in aplicatie dupa interese, localizarea si profilul personal. In plus, utilizatorii vor putea cauta pe viitor localuri in functie de dorintele lor personale, cum ar fi bautura ieftina sau muzica buna.
Monetizarea ar putea fi facuta prin obtinerea unui numar mare de utilizatori, iar unele baruri vor putea posta pe aplicatie prin intermediul unor “Feature Hangouts”.

Diffusr

Echipa de patru studenti abordeaza probleme practice: ce faci daca nu ai o bormasina sau nu ai o boxa atunci cand vrei sa faci o petrecere in camin? Aplicatia e un fel de megafon intre online si offline. Anuntam ceea ce avem nevoie si gasim lucrurile in apropiere, la ceilalti utilizatori ai aplicatiei.
Studentii vor sa se foloseasca de organizatii studentesti, care ar putea comunica mai bine si ar face rost de lucruri mult mai rapid si printr-o comunicare optimizata. Strategia pe termen lung este monetizarea prin anunturi promovate si anunturi de tip reclama. Pentru livrarea coletelor, ei vor adopta ideea unor parteneriate cu firme mici de curierat, care vor muta coletul dorit de la un utilizator la altul. Se ofera si o harta interactiva unde sunt aratate lucrurile dorite si cine ar putea avea.
Un exemplu oferit de cei patru membri ai echipei este: “vreau sa fac un Harlem Shake si caut oameni disponibili in zona”.

Retake

Este o comunitate online pentru viitorii fotografi amatori. Oricine poate incarca maximum o poza pe zi, iar comunitatea da comentarii si note relevante in functie de experienta celorlalti. Ei vor sa se diferentieze de comunitati ca Flickr sau Instagram, pentru ca forteaza utilizatorul sa ofere doar continutul relevant. Comentariile vor avea rating-uri si vor fi moderate.
Retake se bazeaza pe bonificatii, adica ecusoane care vor fi primite de utilizatori in functie de ratingul primit pentru poze, comentarii sau feedback-ul oferit.
Monetizarea s-ar putea face prin impartirea veniturilor cu magazine de fotografie. Aplicatia ar fi freemium, dar vor exista review-uri exhaustive facute de profesionisti, la care sa aiba acces doar cei care platesc o taxa lunara.

Feedspot

Este o aplicatie in care clientii pot vedea o lista cu restaurante, promotii si meniuri. La sfarsitul experientei de la restaurant primeste nota si un QR code generat automat. Codul este fotografiat de telefon, clientul va primi puncte in functie de suma comandata.
Cum ajuta aplicatia restaurantele? Ele vor putea primi feedback relevant, va exista un sistem de socializare intre utilizatori si va exista si fidelizarea prin promotii. Feedspot va fi gratuita la inceput, iar studentii ar dori sa castige bani prin obtinerea unui procent din suma scanata la un restaurant.

Touchlight (a trecut in faza urmatoare)

Este o aplicatie destinata persoanelor nevazatoare. Prototipul lor primeste un stream de la camera video, iar in functie de pozitia degetului pe ecran schimba vibratia dispozitivului. Luminozitatea mai mare primeste o vibratie diferita. Culorile vor putea fi redate cu ajutorul sunetului.
Ei au vrut sa obtina distanta pana la obiect, dar nu au reusit sa includa lucrul acesta in protoip.

Discoverit

Este o aplicatie de scavenger hunt (cautare de comori) care doreste sa faca experienta de vizitare a oraselor mai interactiva. Se alege orasul dorit, se selecteaza domeniile de interes si apoi se afiseaza o ghicitoare. Practic, utilizatorul primeste o poza si cu ajutorul unor indicii cauta obiectivul. De asemenea, pozitia lui este monitorizata si aplicatia ii spune cat de aproape este de ceea ce cauta.
In cuvinte simple, in loc sa descoperim un oras strain cu o harta, putem sa folosim aplicatia care ne va oferi diferite obiective si indicii despre cum sa le gasim. Sistemul de joc poate sa ne provoace sa le gasim mai amuzant si, in plus, ne putem lupta cu prietenii nostri si ne putem compara.
Pot exista echipe care se pot provoca intre ele si pot exista clasamente. Aplicatia este asemanatoare cu GeoCaching, un program de cautare de comori. DiscoverIT doreste 100.000 de utilizatori si sa faca parteneriate cu agentiile de turism, doresc sa colaboreze cu firme pentru team building-uri si vor sa faca parteneriate cu restaurante.

Lazyfit

Este o aplicatie de fitness bazata pe integrarea sociala, pe relatiile cu prietenii. Exemplul prietenilor va fi motivatia aplicatiei. Echipa se bazeaza pe trei componente: amuzament, un antrenor de fitness care se adapteaza dupa programul nostru si, de asemenea, aplicatia te lauda daca ai realizat obiective.
LazyFit nu te obliga sa calculezi calorii, iar in functie de tipul de exercitii facute des, va oferi recomandari in viitor. Aplicatia are in centrul existentei ei ideea de recomandare, nu de obligatii calorice.

Citeste stirea integrala pe adevarul.ro

</p>

Vote it up
179
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza