Grasimea care ne face cel mai mult rau

Numai dieta combinata cu exercitiul fizic ne subtiaza talia si ne fereste de pericolul atacului de cord si al diabetului
 

<p>

Exercitiile fizice sunt un factor de baza in reducerea dimensiunii celulelor de grasime din zona abdomenului, asa-numita grasime viscerala. Aceasta e grasimea de pe „burta bautorilor de bere“ si cea care da corpului unor femei forma de mar. De asemenea, este grasimea care se acumuleaza in organele abdominale si in ficat, ducand la inflamatii, rezistenta la insulina si diabet. In plus, are legatura cu sindromul metabolic, un complex de simptome ce sporeste dramatic riscul cardiopatiilor si al diabetului.

Acum stim ca dimensiunea acestor celule de grasime si numarul lor sunt legate direct de riscul aparitiei diabetului, indiferent de greutatea corporala. Reducerea aportului caloric nu duce la micsorarea celulelor; e nevoie si de exercitii fizice. Aceasta descoperire a fost facuta de cercetatorii de la Wake Forest University Baptist Medical Center, din North Carolina, in urma studierii a trei grupuri de femei. Toate isi redusesera consumul cu 2.800 de calorii pe saptamana, prin dieta sau o combinatie de regim de slabire si exercitii fizice.

Doua grupuri, cele care facusera miscare, arsesera 400 de calorii pe saptamana datorita mersului pe jos, iar dimensiunea celulelor de grasime abdominala scazuse cu 18%; femeile care tinusera regim – si isi redusesera grasimea corporala, greutatea, circumferinta taliei si a soldurilor cu exact aceleasi valori ca persoanele care tinusera regim si exersasera – nu constatasera nici o schimbare in ceea ce priveste marimea celulelor adipoase. Un studiu similar a aratat ca, desi dieta, respectiv dieta plus exercitiile, a redus in aceeasi masura grasimea totala si abdominala la un grup de femei supraponderale, doar exercitiile au micsorat nivelurile sangvine ale unor markeri ai inflamatiilor cronice precum proteina C-reactiva (CRP) si interleuchina-6.

</p>

Vote it up
103
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza