Gala Trusted Brands 2013

Romanii au decis ca cele mai multe premii pentru incredere sa mearga catre marcile autohtone
 

<p>

Seara de marti, 14 mai, s-a dovedit a fi una speciala pentru Reader’s Digest. A fost momentul Galei Trusted Brands 2013. Organizat la Athénée Palace Hilton, din Capitala, evenimentul a reunit, ca in fiecare an, reprezentantii celor mai importante companii din domeniile auto, alimentar, bancar, farmaceutic, IT, turism, produse de infrumusetare, media si multe altele. Partenerul acestei editii a galei a fost Untdelemn de la Bunica, castigator a opt trofee Trusted Brands.

Gazda ceremoniei a fost Alex Dima, prezentatorul indragitei emisiuni Romania te iubesc de la ProTV. Asa cum chiar Alex a subliniat in discursul de deschidere, Trusted Brands este, la ora actuala, cel mai important studiu de piata asupra consumatorului in Europa. Realizat de revista Reader’s Digest in 12 tari, studiul a ajuns in acest an la a treisprezecea editie in Europa si a opta editie in Romania, si are drept obiectiv identificarea si premierea marcilor care au reusit sa castige increderea europenilor in acest an.

Rezultatele Trusted Brands 2013 au evidentiat ca, mai mult decat ceilalti europeni, romanii sunt fideli marcilor care au reusit sa le castige increderea. La majoritatea categoriilor, liderii raman aceeasi – ceea ce demonstreaza o incredibila soliditate, forta si stabilitate a brandurilor consacrate. Mai mult, o buna parte dintre ocupantii locului intai isi consolideaza pozitia de la un an la altul, inregistrand cresteri constante ale procentului de incredere din partea consumatorilor.  

In top se situeaza categoriile Vitamine si Furnizori servicii internet (Eurovita si RCS&RDS), ambele cu o crestere de 9% fata de 2012. Exista si branduri care au reusit sa isi pastreze suprematia in topul increderii opt ani la rand, de la inceputul studiului (de exemplu Untdelemn de la Bunica la categoria Ulei de gatit, Borsec la categoria Apa minerala  si Ariel la categoria Detergent).

Singurele schimbari de lider au aparut la categoriile Produse lactate (unde Napolact a reusit, in 2013, sa detroneze la nivel de perceptie si incredere Danone, castigatorul precedentelor sapte editii) si Produse cosmetice (unde Avon a ocupat in acest an pozitia intai, detinuta in anii trecuti de Nivea).
„Sunt incantata ca oamenii continua sa aiba incredere in noi, pentru ca ceea ce urmarim sa oferim mereu este adevarul. Vreau sa le multumesc cititorilor si tuturor celor care ne privesc in fiecare seara“, a declarat Andreea Esca, dupa ce i s-a inmanat premiul pentru cea mai de incredere televiziune, acordat Pro TV pentru al optulea an consecutiv.

Si Europa FM a reusit sa castige tot de opt ori, dar la categoria posturi radio. Jurnalistul Vlad Petreanu, unul dintre realizatorii emisiunii de dimineata, a fost cel care a venit sa ridice trofeul multumind pentru increderea acordata intr-un domeniu, cel al mass-mediei, in care acest lucru e cel mai important.

Iar Grigore Cartianu, editor public la Adevarul, a tinut sa sublinieze, in discursul sau de multumire pentru premiul la categoria cotidiane, ca obtinerea acestei recunoasteri inseamna foarte mult. „Lumea noastra, a jurnalistilor este intr-o continua schimbare, dar conteaza ca increderea cititorilor sa ramana la acelasi nivel ridicat indiferent daca suntem cititi pe print sau online. Speram ca la anul sa ne vedem din nou cu un alt trofeu castigat de Adevarul.ro“.

Dupa ce, inca din 2010, studiul a consemnat revenirea in forta a brandurilor romanesti, 2013 aduce confirmarea faptului ca increderea romanilor in marcile autohtone creste constant. Remarcam in acest an, la categoria Automobile, ca increderea in Dacia a crescut de la 16,5% (in 2010) la 22,4% (in 2013).

Studiul Trusted Brands isi propune si reuseste, de peste un deceniu, sa identifice marcile in care europenii au incredere. Si in Romania am creat deja o traditie din a evidentia, an de an, brandurile cu cea mai buna reputatie in randul consumatorilor.

</p>

Vote it up
242
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza