Fructele de vară întăresc imunitatea

Descoperă beneficiile fructelor proaspete pentru sănătate 
 

Unele fructe ne ajută atât de mult sistemul imunitar, încât e bine să le consumăm aproape zilnic, mai ales când este sezonul lor. Iată cât de bune pentru sănătatea noastră sunt vișinele, zmeura, căpșunele și coacăzele.

 

Vişinele sunt o sursă bogată de vitamine – PP, E, B1, B2, caroten etc. – și zaharuri şi minerale, precum potasiu, fier, fosfor, calciu, magneziu, cupru şi zinc. Sucul de vişine cu lapte se foloseşte în tratarea artritelor, în stările febrile, bronşite, astmul bronşic sau în indispoziţiile psihice. În plus, vişinele ne feresc de boli cardiace şi insomnie.

Beneficii

·      Conţin o cantitate mare de potasiu, care contribuie la stabilizarea ritmului cardiac şi la sănătatea pielii.

·      Sunt utilizate în maladii ale rinichilor, stomacului şi căilor respiratorii.

·      Scad colesterolul.

·      Se recomandă pentru detoxifierea organismului, îndeosebi a rinichilor.

·      Sunt benefice în artrită.

·      Conţin antioxidanţi, în special vitamina C.

·      Scad nivelul de acid uric din sânge, contribuind la prevenirea gutei.

·      Sucul de vişine nu este indicat persoanelor cu o aciditate ridicată a sucului gastric, celor care suferă de diaree sau diabet zaharat, obezitate sau afecţiuni cronice ale plămânilor.

·      Acţiune uşor laxativă, contribuind la ameliorarea constipaţiei.

Atenţie! Vişinele nu sunt recomandate persoanelor cu aciditate ridicată a sucului gastric, precum şi celor care suferă de diabet, obezitate sau afecţiuni pulmonare.

 

Zmeura. Acest fruct cu miros plăcut şi gust acrişor, cu o aromă inconfundabilă conţine un procent foarte mare de antioxidanţi, de 50 de ori mai mult decât căpşunile, de trei ori mai mult decât kiwi şi de zece ori mai mult decât roşiile.

Zmeură este bogată în acid elagic, un compus fenolic care ajută la prevenirea cancerului, care inhibă creşterea celulelor canceroase şi care opreşte dezvoltarea anumitor forme de cancer.

Beneficii

·      Consolidează sistemului imunitar. Mineralele cum ar fi vitamina C au rolul să ajute organismul să dezvolte ţesuturi conjunctive puternice şi un sistem imunitar capabil să respingă atacul microorganismelor. Zmeură dar şi alte fructe de pădure conţin cantităţi mari de vitamina C (alături de vitamina C, zmeura conţine şi potasiu).

·      Zmeura conţine substanţe cum ar fi flavonoidele şi fitochimicalele care contribuie la prevenirea apariţiei multor boli. Fructul are în compoziţie substanţe care ajută la preîntâmpinarea infecţiilor vezicii urinare prin împiedicarea aderenţei bacteriilor la celulele care căptuşesc pereţii tractului urinar.

·      Zmeura este bogată în compuşi importanţi pentru o vedere sănătoasă. Substanţa considerată a fi responsabilă de această calitate este luteina.

·      Cercetătorii au identificat numeroşi compuşi în fructele de pădure (zmeură, afine, mure, căpşuni) care ajută la diminuarea riscului unei persoane de a fi afectată de mai multe tipuri de cancer şi boli cardiovasculare.

 

Căpşunele reprezintă o bună sursă de vitamina B5, B6, C, K, mangan, potasiu, fibre alimentare acid folic, fitonutrienti şi antioxidanţi, care ajută împotriva radicalilor liberi. Se consideră că proprietăţile antioxidante au legătură cu culoarea roșu-strălucitor a căpşunelor. Totodată, căpşunele sunt sărace în colesterol şi grăsimi săturate. O căpşună conţine, de obicei, 200 de seminţe. O cană cu căpşuni furnizează 55 de calorii.

Beneficii

·      Căpşunele sunt recomandate pentru remineralizarea organismului, fluidizarea şi purificarea sângelui.

·      Favorizează tranzitul intestinal, ajută în creşterea diurezei şi tonifierea corpului. Acidul salicilic cuprins de căpşuni este benefic pentru cei care suferă de gută, reumatici şi artritici.

·      Aceste fructe sunt bogate în antocianidine, antioxidanţi naturali, care combat stresul oxidativ prevenind îmbătrânirea precoce, afecţiunile cardio-vasculare şi bolile neuro-degenerative.

Atenție! Consumul de căpşuni poate avea efect alergenic. Medicii nu recomandă căpşuni copiilor sub 4 ani, iar cei cu vârste apropiate trebuie să consume căpşuni în cantităţi reduse.

Căpşunele nu sunt recomandate nici persoanelor cu intoleranţă la aspirină, deoarece conţin acid acetilsalicilic.

 

Coacăzele. Marele atu al coacăzelor îl constituie cantitatea mare de vitamina C (de trei până la patru ori mai mare decât la portocale), de antioxidanţi (de două ori mai mare decât la afine), plus dublul cantităţii depotasiu din banane. Conțin de asemenea vitaminele A, B1, B2, B6, PP, microelemente precum calciu, fosfor, fier, brom, zinc, antociani, taninuri, flavonoizi, betacaroten, pectină, acizi organici și uleiuri volatile.

Fuctele consumate în stare crudă sau sub formă de extract ori  sirop au efecte benefice în:  anemie, surmenaj, insuficienţă cardiacă şi respiratorie, pneumonie, gastrită, hipertensiune arterială, ulcer, colită, diaree cronică, dizenterie, boli reumatice, pielonefrite, celulită, ateroscreloză, obezitate, tulburări circulatorii, boli oculare, insomnii şi afectiuni ale sistemului nervos.

Beneficii

·      Întărirea sistemului imunitar, ţinând gripa, guturaiul şi bronşitele la distanţă.

·      Ajută la creşterea acuităţii vizuale şi la corectarea anumitor probleme de vedere.

·    Ajută la prevenirea proceselor de îmbătrânire, neutralizând radicalii liberi (pot avea efecte pozitive şi în tratarea bolii Alzheimer).

·      Ajută la creşterea oaselor şi dezvoltarea ligamentelor.

·      Stimulează formarea ţesuturilor.

·      Se folosesc la tratarea artritei, a pietrelor la rinichi, a gutei, problemelor pulmonare.

·      Ameliorează oboseala.

·      Un nou studiu arată că acestea sunt excelente pentru combaterea durerilor musculare, asociate cu efortul fizic.

Vote it up
154
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza