Frittata cu porumb si cartofi

Cunoscuta in Italia sub numele de frittata, omleta poate fi servita fierbinte sau rece, la pranz sau cina. E ideala pentru picnic

 

<p>

Portii 4
Timp de preparare: 10 minute
Timp de gatit: circa 20 de minute

Ingrediente:

675 g cartofi, curatati, taiati in sferturi pe lungime si feliati subtire, oblic
1 ardei gras rosu, galben sau portocaliu, curatat de seminte si tocat
2 linguri de ulei de masline extravirgin
1 ceapa, taiata in jumatate si feliata
250 g boabe de porumb, decongelate
6 oua
4 linguri de patrunjel, tocat marunt
sare si piper

Preparare:

Se pun cartofii intr-o oala, se acopera cu apa fierbinte si se dau in clocot. Se micsoreaza flacara, se adauga ardeiul tocat si se fierbe totul 3 minute, sau pana cand cartofii abia incep sa se patrunda. Se scurge apa, se acopera oala si se pastreaza la cald.

Se incinge la foc iute o tigaie neaderenta de 25 cm diametru. Se toarna uleiul si, cand e fierbinte, se micsoreaza flacara la moderat, se adauga ceapa si se prajeste 3 minute, amestecand frecvent, pana se inmoaie.

Se adauga cartofii, ardeiul tocat si porumbul si se continua prajirea timp de 8 minute, amestecand si intorcand mereu legumele, pana cand cartofii sunt fragezi. Se ia tigaia de pe foc.

Intr-un castron mare, se bat ouale cu patrunjelul si se asezoneaza dupa gust. Se foloseste o spumiera pentru a adauga legumele la oua, incorporandu-le cu grija. (Daca legumele s-au lipit de tigaie, se curata tigaia, inainte de a o incinge, cu inca 1 lingura de ulei; oricum, acest lucru nu ar trebui sa se intample in cazul unei tigai neaderente.)

Se pune din nou tigaia pe flacara potrivita, cu uleiul ramas de la gatitul legumelor. Cand este fierbinte, se toarna in tigaie amestecul, intinzand legumele intr-un strat uniform. Se prajeste omleta, scuturand tigaia frecvent, timp de 3-4 minute, sau pana cand marginile ei sunt bine inchegate, dar mijlocul abia incepe sa se intareasca.

Intre timp, se incinge grillul la maximum. Se pune frittata sub grill pentru 2 minute, sau pana cand ouale sunt bine inchegate. Se inteapa omleta cu un cutit, pentru a verifica daca este facuta in interior.

Se scoate tigaia de sub grill si se lasa sa stea 2 minute, apoi se lasa frittata sa alunece pe un platou. Se serveste fierbinte, sau la temperatura camerei, taiata in felii triunghiulare.

Cateva idei:

• Se poate manca frittata la temperatura camerei, taiata in cubulete de dimensiunea unei imbucaturi, ca o alternativa la gustarile sarate, sau la cele prajite in multa grasime.
• Pentru a prepara o frittata cu fenicul si dovlecei, se inlocuiesc ardeiul gras, ceapa si porumbul cu 1 bulb de fenicul feliat subtire, 85 g de ciuperci, feliate subtire, si 1 dovlecel, taiat in jumatate, pe lungime, si apoi feliat oblic. Se prajesc in ulei fierbinte timp de 3 minute, inainte de a adauga cartofii fierti partial.
• Pentru o frittata simpla cu ardei si cartofi, se folosesc 3 ardei (de orice culoare) si 2 cepe, renuntandu-se la porumb.

Avantaje:

• Porumbul este o sursa folositoare de fibre – importante pentru buna functionare a sistemului digestiv –, oferind, de asemenea, vitamine A, C si folati. Unele dintre vitamine se pierd prin conservarea legumelor, insa porumbul congelat le pastreaza pe toate.
• Cartofii si ardeii din aceasta reteta aduc vitamina C. In plus, cartofii sunt bogati in carbohidrati cu amidon, care ar trebui sa atinga jumatate din aportul zilnic de calorii al unei diete sanatoase.

Pentru mai multe retete culinare acceseaza site-ul www.lumearetetelor.ro

</p>

Vote it up
411
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza