Fosforul, vital pentru oase

Cu toate acestea, specialistii atrag atentia ca luat in exces ne face mult rau
 
<p>
Este vital pentru oase, pentru dinti, pentru ADN, avand rol in functionarea normala a creierului. Din ce alimente luam fosforul si ce efecte negative au cantitatile prea mari asupra organismului?
Fosforul este necesar in formarea fosfolipidelor (grasimi), pentru metabolismul energetic al celulelor sau pentru metabolismul proteinelor, glucidelor si al lipidelor. Importanta fosforului este una majora pentru sanatate:
•    stimuleaza functionarea normala a rinichilor, a inimii
•    stimuleaza functiile celulelor nervoase, musculare
Care sunt sursele de fosfor (atentie, insa, nu toate sunt cele mai bune alegeri pentru sanatate!)?
•    carnurile si produsele din carne procesate industrial
•    bauturile cu acid fosforic de tip cola, energizante
•    lapte sau produse lactate
•    oua
•    peste
•    nuci
•    cereale integrale
•    legume
Ce se-ntampla cand fosforul este prezent in exces in organism?
•    apare pierderea apetitului
•    dureri osoase
•    fracturi osoase
•    osteoporoza
•    diaree
•    slabiciune
Doza zilnica recomandata este de 800mg pentru adulti, 1200mg pentru femeile insarcinate.
Conform prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare, excesul de fosfor in alimente (cum se intampla in cazul produselor bogate in aditivi alimentari cu fosfor) interfereaza cu absorbtia calciului, a fierului, a zincului si a magneziului, impiedicand astfel absorbtia acestora la nivelul intestinului.
</p>
Vote it up
168
Ai votat deja!Voteaza