Fortificati-va inima cu exercitii

Inainte de a incepe sa faceti exercitii fizice, vorbiti cu medi­­cul
 

Exercitiile aerobice presupun un efort mus­­cu­­lar important, care necesita o cantitate mai mare de oxigen decat de obicei. Acest lucru obliga mus­­chiul cardiac sa munceas­­ca mai mult, ajutandu-l astfel sa devina mai puternic. Daca aveti o afec­­tiune cardiaca, incepeti treptat si, initial, lucrati doar sub indrumarea unui kinetoterapeut sau a altui practicant calificat. Dintre numeroasele be­­neficii ale exercitiilor fizice mentionam:

Reduc tensiunea arteriala, micsorand stre­­sul la care este supusa inima si marind nivelul coles­­te­­rolului „bun“ HDL care preia colesterolul din arte­­re si-l transporta catre ficat, in vederea proce­­sarii.

Amelioreaza circulatia, ceea ce previne for­­ma­­rea de cheaguri de sange care pot cauza un atac de cord.

Ajuta la controlul greutatii, reducand astfel can­­ti­­tatea de grasime din organism si efor­­tul la care este supusa inima.

Fortifica si maresc muschiul cardiac, pentru ca sa poata pompa mai mult sange in corp si sa lu­­creze la capacitatea maxi­ma cu mai putin efort. Ritmul cardiac in repaus este mai mic in cazul persoanelor care fac miscare, deoarece e nevoie de mai putin efort pentru pomparea sangelui.

Cunoasteti-va ritmul cardiac tinta. Inainte de a incepe sa faceti exercitii fizice, vorbiti cu medi­­cul. Acesta va poate supune unui test de stres, care presupune efectuarea unui EKG in timp ce exersati pe o banda de alergat sau o bicicleta stationara, pentru a afla nivelul de activitate po­­tri­­vit pentru dvs. Intrebati medicul care ar trebui sa fie ritmul dvs. cardiac. In cazul unei persoane sanatoase, valoarea acestuia ar trebui sa fie 60-85% din ritmul cardiac maxim (220 minus varsta). Daca luati medicamente care incetinesc ritmul cardiac, ca betablocante sau blocante ale canalelor de calciu, e posibil sa nu ajun­geti la ritmul propus, chiar cu exercitii intense.

Vote it up
18
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza