Alimente bogate în fier

Metode sănătoase de a obține acest mineral esențial
 

Articole similare

Majoritatea dietelor conțin insuficient fier și puțini realizează că lipsa acestui mineral poate să îi facă să se simtă slăbiți, incapabili de a se concentra și mai susceptibili la infecții. Pe de altă parte, prea mult fier poate fi periculos, așa că fiți atenți ce suplimente luați.

Ce este fierul?

Necesar în tot organismul, fierul este un component esențial al hemoglobinei, substanța din globulele roșii care transportă oxigenul.

Mineralul se găsește și în mioglobină, care asigură oxigenul mușchilor, și face parte din multe enzime și mulți compuși ai sistemului imunitar. Deoarece corpul pierde fier când sângerează, femeile pot avea adesea un nivel scăzut în timpul menstruației. Vegetarienii, persoanele aflate în cură de slăbire și fondiștii pot să aibă, de asemenea, căderi de fier.

Cum acționează?

Ajutând sângele și mușchii să elibereze oxigen, fierul furnizează energie fiecărei celule din organism. Dar carența de fier este des întâlnită. Conform studiilor, majoritatea femeilor nu ating doza dietetică de 14,8 mg pe zi. Cu toate că pentru majoritatea oamenilor este foarte dificil să aibă o lipsă de fier din cauza alimentației proaste (fierul se găsește în multe alimente), femeile cu ciclu abundent pot avea în mod special un risc crescut și vor beneficia de pe urma suplimentării de fier, la fel ca persoanele cu afecțiuni care produc deficiența de fier numită anemie.

Beneficii majore

Dacă organismul dvs. are rezerve suficiente de fier veți avea o bună vitalitate, sistemul dvs. imunitar va funcționa cât se poate de bine și mintea vă va fi ageră. Studiile arată cum chiar și o lipsă moderată de fier – departe de nivelul asociat de obicei cu anemia – poate face ca adulții să dea dovadă de o atenție scăzută și adolescenții să aibă rezultate slabe la școală.

Dozaj

Dacă un specialist nu vă sfătuiești altfel, fierul ar trebui luat doar sub formă de suplimente cu multivitamine sau multiminerale, nu mai mult decât în dozele zilnice recomandate. Anemia necesită o diagnosticare atentă și un tratament care să corecteze cauza subiacentă. Dacă este prescris de medic, fierul se ia de obicei sub formă de săruri feroase – în general sulfat feros, fumarat feros sau gluconat feros. Doza tipică prescrisă este de 30 mg de fier, de 1–3 ori pe zi. Majoritatea bărbaților, precum și cele mai multe femei aflate în postmenopauză nu au nevoie de suplimente cu fier și ar trebui să ia un supliment cu multivitamine sau multiminerale care nu conține acest nutrient.

Indicații de utilizare

Fierul este cel mai bine absorbit dacă este luat pe stomacul gol. Dar, dacă fierul vă dereglează stomacul, luați-l la masă, de preferat cu o cantitate mică de carne și o mâncare sau o băutură cu multă vitamina C, cum ar fi broccoli sau suc de portocale, pentru a ajuta la creșterea cantității de fier absorbit de organism.

Ce alimente conțin fier?

Printre alimentele bogate în fier se numără ficatul, vita și mielul. Și scoicile de râu, stridiile și midiile conțin fier. Vegetarienii pot primi cantitatea adecvată de fier din fasole și mazăre, legume cu frunze verzi, fructe uscate, cum ar fi caisele și stafidele, și cereale pentru micul dejun fortificate. Drojdia de bere, varecul (o algă marină), melasa și tărâțele de grâu sunt și ele niște surse bune.

 

Vote it up
166
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza