Fibrele, noul star din farfurie

Afla care din ele sunt bune si in ce alimente le gasesti
<p>Fibra nu a fost intotdeauna un nutrient atragator asa cum este astazi. Brusc a devenit un superstar: producatorii o introduc in iaurt, suc, chiar si in indulcitorii artificiali. Dar ca orice celebritate, fibra are si o viata ascunsa: expertii nu sunt siguri ca toate alimentele cu fibre isi merita reclama.
Este adevarat ca este bine sa consumi multe fibre. Fara indoiala, o dieta bogata in alimente cu fibre poate salva vieti: se stie ca reduc riscul de boli cardiace si diabet si scad greutatea. Cercetari recente demonstreaza ca dieta bogata in fibre limiteaza riscul de cancer mamar si de colon.
Problema este ca noile alimente nu pot fi luate in calcul. Multe dintre ele contin fibre „izolate” care a fost extrase din alimentele care le contin, declara nutritionista american[ Tara Gidus. Fibre izolate precum inulina, polidextroza si maltodextrina nu au aroma si nu fac iaurtul vâscos si lipicios. Dezavantajul: nu exista dovezi ca ne-ar apara de bolile cronice.
Cel mai important e sa consumi mai multe cereale, leguminoase, fructe si legume pentru ca s-a demonstrat ca acestea pot salva viata. </p>
Vote it up
227
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza