Farse de aprilie

Spaghete care cresc în copaci, timbre virtuale pentru e-mailuri şi urşi panda în Pirineii francezi…?
 

Articole similare

RECOLTA SPAGHETELOR DIN ELVEȚIA

Pe 1 aprilie 1957, postul de televiziune BBC anunţa în emisiunea Panorama că, datorită iernii blânde şi a exterminării temutului gândac de spaghetti, fermierii elveţieni se bucurau de o recoltă bogată de spaghete. Gazda programului, Richard Dimbleby, a prezentat o familie din localitatea Ticino, din Elveţia, în timpul recoltei anuale de spaghete. Telespectatorii au văzut imagini cu gospodinele care smulgeau cu grijă fire de spaghete dintr-un copac, pe care le întindeau apoi să se usuce la soare.

Richard Dimbleby a explicat că finalul lunii martie este cea mai problematică perioadă pentru cultivatorii de spaghete din Europa, din cauza posibilelor îngheţuri, ce pot afecta savoarea spaghetelor. Gazda emisiunii a mai adăugat că firele de spaghete cresc la aceeaşi lungime datorită se-cretelor transmise din generaţie în generaţie de cultivatori.

Un mare număr de telespectatori au fost duşi de nas. Mulţi dintre aceştia au sunat la sediul BBC şi au cerut informaţii despre cum pot să planteze propriii lor copaci spaghetti. Răspunsul diplomatic al celor de la BBC a fost: „Puneţi un mănunchi de spaghete într-o conservă cu sos de roşii şi speraţi la ce e mai bun“.

Până şi directorul general al BBC a recunoscut ulterior că, după ce a văzut ştirea, s-a dus direct la enciclopedie, să verifice dacă spaghetele chiar cresc în copaci.

 

CORUL CARE FOLOSEA HELIU

1 aprilie 2014: Prestigiosul cor King’s College a făcut public un clip video care anunţa că noi reguli şi restricţii, ce făceau imposibilă folosirea băieţilor minori, forţau conducerea ansamblului vocal să recurgă la diverse metode pentru a reproduce vocea cristalină a băieţilor preadolescenţi.

„După un îndelung proces de analiză şi documentare, în timpul căruia am aflat cu stupoare că soluţia chirurgicală nu era deloc agreată în rândul coriştilor, cineva de la departamentul de chimie a propus o soluţie extrem de simplă – în prezent nu mai avem nevoie decât de o butelie imensă cu heliu“, a declarat reverendul Richard Lloyd Morgan, preotul de la King’s College. Videoclipul, în care se demonstra cum se poate folosi heliu în timpul unui recital, a strâns peste un milion de vizionări pe YouTube.

 

URȘII PANDA DIN PIRINEII FRANCEZI

Pe 1 aprilie 2013, canalul de televiziune France 3 a difuzat ştirea că guvernul francez plănuia să pună în libertate câteva exemplare de panda uriaşi în Pirinei, ca parte din programul de repopulare a regiunii cu urşi. Deşi negocierile cu reprezentanţii guvernului chinez erau încă în desfăşurare, se preconiza că prima pereche de panda ar putea fi adusă în primăvara anului 2014.

Canalul de televizune a ţinut să mai informeze telespectatorii cu privire la faptul că urşii panda nu reprezentau niciun pericol pentru animalele de fermă, din moment ce sunt o specie de urşi care mănâncă bambus. Cum această plantă nu creşte în lanţul muntos din Franţa, se avea în plan folosirea elicopterelor care să aducă în fiecare săptămână câteva tone de bambus din Parcul Lapenne din sud-vestul Franţei, o grădină botanică specializată în creşterea acestor arbori exotici. Conform France 3, specialiştii în ştiinţe naturale ar fi ales urşii panda pentru fauna Pirineilor şi datorită coloritului lor. Partea neagră a blănii i-ar face uşor de depistat în zăpadă, iar porţiunea de blană albă ar putea foarte bine să reflecte lumina de la farurile maşinilor.

 

MENAJERELE MUNȚILOR DIN ELVEţIA

Te-ai întrebat vreodată de ce munţii elveţieni sunt atât de… curaţi? Explicaţia a venit pe 1 aprilie 2009, când Serviciul de Turism al Elveţiei a făcut public un video, ce arăta cât de mult muncesc cei de la Asociaţia Menajerelor de Munţi din Elveţia. Cu ajutorul măturilor, periilor, apei şi muşchilor încordaţi, membrii grupării ştergeau în fiecare zi pietrele versanţilor de găinaţul păsărilor. Această curăţare minuţioasă, după cum se explica în clipul video, împiedica excrementele de pasăre să mănânce prea mult din piatră, ceea ce ar putea provoca mai întâi cavităţi, urmate firesc de eroziuni profunde, care ar duce inevitabil la dispariţia munţilor.

Milioane de oameni au vizionat acel video, dintre care 30.000 de persoane au făcut testul online pentru a afla dacă au şanse să devină menajere pe munte.

 

TELEVIZOR COLOR INSTANT

Era 1 aprilie 1962 când Kjell Stensson, expertul tehnic al canalului suedez de televiziune SVT, a informat audienţa că, datorită tehnologiei de ultimă generaţie, telespectatorii puteau seta televizoarele lor alb-negru să emită în culori.

La acea vreme, în Suedia exista un singur post de televiziune, care transmitea alb–negru. Aşadar, nu mică fu mirarea telespectatorilor la auzul acestei ştiri. Kjell Stensson a explicat că tot ce trebuia făcut era să se acopere ecranul cu un ciorap de nailon, iar ţesătura ciorapului reflecta lumina în aşa fel încât imaginea apărea în culori. În cele din urmă, expertul SVT a făcut şi o mică demonstraţie a întregii proceduri minune.

Mii de suedezi din toată ţară au pus în aplicare experimentul şi au încercat în zadar să găsească unghiul din care puteau percepe culorile.

 

TIMBRE VIRTUALE PENTRU E-MAILURI

57 de posturi radio din Germania au anunţat, pe 1 aprilie 2013, că Ministerul Federal al Poştei şi Telecomunicaţiilor a decis să introducă un timbru virtual pentru e-mailuri. La fel ca în cazul sms-urilor trimise pe telefon, urma ca până în iunie 2010 să se introducă o taxă de un cent pentru fiecare mail.

Conform declaraţiei ministerului, banii rezultaţi urmau să fie folosiţi pentru a umple gaura financiară, rezultată în urma scăderii drastice a veniturilor obţinute din vânzările de timbre pentru scrisori. Ca o consolare, măsura era menită să stopeze mesajele spam din căsuţele virtuale ale germanilor.

Câţiva politicieni locali şi purtătorii de cuvânt ai mai multor companii de servicii de internet au fost contactaţi să comenteze introducerea noii taxe. Iar ascultătorii au fost invitaţi să consulte pagina de web www. e-mail-porto.de pentru mai multe informaţii şi pentru a afla tarifele fixe. Cei care se înregistrau în aceeaşi zi pe site urmau să primească o reducere de 50% până la finalul anului 2010 pentru contul lor de e-mail.

Telefoanele posturilor de radio din ţară au început să zbârnâie. Reacţiile ascultătorilor erau, în mare parte, de indignare. Câţiva dintre aceştia, însă, au mirosit farsa din prima, pentru că Ministerul Federal al Poştei şi Telecomunicaţiilor nu mai exista din 1998.

 

MORCOVII ŞUIERĂTORI

În ediţia ziarului British Sun din data de 1 aprilie 2001, cititorii au observat cu stupoare o reclamă pentru lanţul de supermarketuri Tesco, în care se anunţa, cu surle şi trâmbiţe, succesul dezvoltării unui tip de morcov modificat genetic care… şuiera.

Potrivit companiei Tesco, rădăcinoasele fluierătoare fuseseră special concepute să crească cu nişte găuri ca de nai în ele. Odată fierţi sau copţi, morcovii începeau să emită prin aceste găuri un „sunet de 97 de decibeli“, fapt ce semnala că trebuie să fie luaţi de pe foc.

Trebuie menţionat faptul că 97 de decibeli este echivalentul nivelului de zgomot produs de un ciocan pneumatic. Cei mai îngrijoraţi oponenţi ai acestei inovaţii prevedeau „un scenariu de coşmar în care generaţiile viitoare deveneau surde ca gardul, dar cu o vedere de vultur“.

 

VIN GRATIS PENTRU TOATĂ LUMEA

În 1987, ziarul norvegian Bergens Tidende a publicat o ştire despre monopolul pe alcool, în care scria că statul confiscase peste 10.000 de litri de vin de la contrabandişti. Pentru că ar fi fost păcat să se irosească atâta alcool de calitate, statul a invitat locuitorii din Bergen să se prezinte la principalul magazin en gros din oraş, pentru a primi o porţie gratis de vin.

La primele ore ale dimineţii, angajaţii magazinului au fost întâmpinaţi de sute de oameni cu sticle, găleţi, oale şi boluri.

 

BANCNOTE DANEZE FALSE

La începutul anilor 1980, Banca Naţională a Danemarcei a scos pe piaţă o bancnotă de 20 de coroane, imprimată cu imaginea a două rândunici. În mod curios, una dintre păsări era reprezentată fără un picior.

În prima zi a lunii aprilie din acel an, ziarul Roskilde Tidende publica următorul anunţ: toate bancnotele cu păsări într-un singur picior erau false. Vestea bună era că acestea puteau fi schimbate, la orice oficiu poştal, cu bancnote reale, în care păsările imprimate aveau două picioare.

În dreptul ştirii apărea poza unei presupuse bancnote autentice, pe care caricaturistul ziarului, Jan Robert Thoresen, desenase piciorul lipsă. În scurt timp, cozile cu oameni nerăbdători să îşi schimbe banii au devenit atât de lungi încât angajaţii oficiilor poştale s-au văzut nevoiţi să pună anunţuri la intrare în care se anunţa că nu se efectuau servicii bancare.

 

PARBRIZE ELIBERATE PE REŢETĂ

Veşti excelente pentru purtătorii de ochelari din Olanda. Marca locală a unui lanţ de magazine de optică a anunţat lansarea unui nou produs la 1 aprilie 2013: parbrizele cu dioptrii.

Conform companiei olandeze, aceste accesorii au fost concepute în colaborare cu Facultatea de Dezvoltare a Produselor, de la Universitatea din Londra. Parbrizele inovatoare erau disponibile în toate tipurile de dioptrii, astfel că şoferii puteau să conducă foarte bine fără ochelari sau lentilele de contact.

Pentru a veni în întâmpinarea entuziasmului ochelariştilor cu carnet de conducere din Olanda, compania a inclus şi o ofertă specială de preţ pentru o perioadă limitată de timp: clienţii care cumpărau parbrize cu dioptrii până la o anumită dată aveau de plătit doar 299 euro şi primeau geamul din spate gratis.

 

GATA CU VINUL PENTRU COSMONAUŢII RUŞI DIN SPAŢIU

La 1 aprilie 2015, Vinăria Purcari din Republica Moldova a ajuns pe site-ul faimoasei agenţii de ştiri Bloomberg cu un anunţ în care se explica cum, după o colaborare rodnică de 55 de ani, compania nu va mai livra vinuri pentru programul spaţial rusesc. În schimb, podgoria basarabeană îşi va trimite vinul la NASA. Purcari a mai adăugat că vinurile lor poartă autentificarea POGV („Produse Optimizate pentru Gravitaţie Zero“), ceea ce însemna că acestea erau produse şi ambalate cu ajutorul unei tehnologii cosmodinamice şi că erau adaptate astfel încât să reziste într-un mediu cu gravitaţie zero. Un alt aspect foarte important era acela că produsul Purcari constituia o sursă sigură de celule roşii pentru participanţii la programul spaţial.

„Colaborarea cu NASA este o onoare pentru noi“, a declarat Sorin Bălănel, directorul de marketing al Vinăriei Purcari. „Confirmă calitatea indiscutabilă a vinurilor noastre.“ Ştirea era însoţită de un link căre site-ul web al agenţiei Bloomberg. Atunci când cineva accesa link-ul, pe ecranul computerului apărea următorul mesaj: „Felicitări! Ai fost păcălit de 1 aprilie de Vinăria Purcari.“

 

UNIRE ÎN FOTBAL

Nu mică a fost mirarea microbiştilor când, la 1 aprilie 2015, au aflat de pe site-ul glasul.info că ligile de fotbal din România şi Republica Moldova vor fuziona. Inspiraţi de respectivul text, mai mulţi jurnalişti au răspândit farsa pe ambele maluri ale Prutului. Ba chiar s-au dezbătut avantajele Ligii unificate de fotbal România-Moldova. Şi mulţi iubitori ai fotbalului s-au repezit să-şi spună părerea.

Vote it up
183
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza