Faceti sport in timpul activitatilor cotidiene

Ministerul Sanatatii recomanda cel putin 30 de minute de activitate fizica moderata, cel putin cinci zile pe saptamana
 

Pentru a avea beneficii maxime asupra starii de sanatate, in urma efortului fizic ar trebui sa simtiti ca vi se face cald si ca respirati ceva mai greu. Nu este nevoie sa faceti aceste 30 de minute de exercitii intr-o singura sedinta – le puteti face pe perioade mai scurte, in momente diferite ale zilei.

Nu este nevoie sa va inscrieti la o sala de sport pentru a face cantitatea corecta de exercitii. Includeti activitatea in rutina dvs. cotidiana.

Un sistem dezvoltat de clinica Mayo din SUA, denumit NEAT (Non-Exercise Activity Thermogenesis), se concentreaza pe valoarea de exercitii fizice pe care o au activitatile cotidiene. Iata cateva sugestii privind metodele de a va creste nivelul de activitate:

La serviciu. Coborati din autobuz sau din metrou inainte de a ajunge la destinatie si parcurgeti pe jos restul drumului. Folositi scarile in locul liftului si urcati pe scari cat puteti de mult cand sunteti la serviciu. Fiti activi in timpul pauzei de pranz. Daca se poate, mai bine mergeti rapid pana la un chiosc cu gustari decat sa luati masa la cantina firmei.

Acasa. Urcati pe scari, in sus si in jos, de cateva ori. Munciti din greu in gospodarie. Cele mai solicitante activitati sunt aspiratul, spalatul cu mopul, schimbarea lenjeriei de pat, spalatul geamurilor si curatarea baii si a cuptorului.

In gradina. Curatarea pomilor, tunsul ierbii, sapatul, plivitul, greblatul si plantatul incorporeaza multe dintre exercitiile si elementele unui antrenament de la sala. In cursul activitatilor de gradinarit puteti consuma la fel de multa energie ca atunci cand mergeti pe jos, cu bicicleta sau inotati.

In timpul liber.  Alegeti o activitate care va place – inot, dans, yoga, mers cu bicicleta sau pe jos.

Vote it up
104
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza