Exerciții de bază pentru încălzire

Te ajută să faci față efortului fizic și previn accidentările
 

Încălzirea dinaintea ședinței de exerciții este o etapă importantă, pe care unii o ignoră. Aceasta vă pregătește corpul pentru efort – e posibil ca mușchii și articulațiile să nu răspundă prea ușor dacă n-au fost încălzite. Încălzirea nu trebuie să dureze mai mult de cinci minute și, dacă vă grăbiți, puteți alege doar câteva dintre exercițiile sugerate.

 

1. Pași laterali

Stați cu picioarele lipite și brațele de o parte și de alta a corpului. Înclinați-vă ușor spre dreapta, faceți un pas cu piciorul drept în lateral și lăsați piciorul stâng să-l urmeze, ajungând din nou ca în poziția inițială. Repetați mișcarea în partea cealaltă: vă înclinați ușor în stânga în timp ce pășiți cu piciorul stâng și lăsați piciorul drept să-l urmeze. Continuați timp de cel puțin 2 minute.

2. Cercuri cu gleznele

Stați cu picioarele lipite și greutatea distribuită uniform pe ambele picioare. Împingeți în sol cu degetele de la piciorul drept și ridicați călcâiul drept. Folosiți degetele drept pivot, descrieți cercuri cu glezna de zece ori în sensul acelor de ceas și de zece ori în sens antiorar. Repetați exercițiul cu piciorul stâng.

3. Cercuri cu genunchii

Stați cu picioarele lipite, aplecați-vă puțin în față și așezați palmele deasupra genunchilor. Îndoiți ușor genunchii și descrieți zece cercuri într-un sens, încet, folosind mâinile drept suport. Repetați exercițiul de zece ori în sensul opus.

4. Cercuri cu bazinul

Stați cu picioarele puțin depărtate și cu mâinile sprijinite în șolduri. Rotiți ușor bazinul spre dreapta, ca și cum ați descrie un cerc. Repetați mișcarea de câteva ori. Apoi schimbați sensul și rotiți bazinul spre stânga.

5. Ridicări și răsuciri ale brațelor

Stați cu picioarele lipite și brațele atârnând în față, cu degetele împletite. Inspirați și ridicați brațele deasupra capului, întorcând palmele în sus. Răsuciți ușor trunchiul spre dreapta, din talie până la față. Respirați normal de trei-patru ori, apoi reveniți cu fața înainte. Repetați exercițiul spre stânga.

6. Scuturări

Scuturați-vă ușor mâinile de circa 20 de ori, ținând încheieturile și degetele relaxate. Apoi, ținând mâinile, coatele și umerii relaxați, scuturați-vă brațele de circa 20 de ori. În final, scuturați-vă tot corpul de 20 de ori, având grijă ca membrele să fie relaxate.

Sursa: Reader’s Digest – “Cele mai bune 1001 sfaturi pentru sănătatea ta” 

Vote it up
173
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza