Esti o persoana materialista?

Studiile arata ca astfel de oameni sunt mai fericiti gandindu-se ca vor achizitiona un produs, decat atunci cand il au
 

<p>

Consumatorii materialisti pot obtine mai multa placere de la dorinta de a avea anumite produse decat din detinerea lor efectiva si sunt dispusi sa-si risipeasca banii si sa faca datorii pentru ca ei cred ca achizitiile viitoare le vor schimba viata, conform unui nou studiu publicat in Journal of Consumer Research.

“Gandul la cumparaturi si achizitionare ofera o fericire de moment oamenilor materialisti si pentru ca ei tind sa se gandeasca la achizitionare mult timp,  astfel de ganduri au potentialul de a le stimula frecvent starea de spirit. Dar emotiile pozitive asociate cu achizitionarea sunt de scurta durata. Desi materialistii manifesta in continuare emotii pozitive dupa efectuarea unei achizitii, aceste emotii sunt mai putin intense decat inainte de acchizitionarea produsului”, scrie Marsha L. Richins (Universitatea din Missouri).

Materialisti au tendinta de a cumpara mai mult decat alti consumatori si sunt mult mai dispusi sa faca datorii, deoarece ei cred ca cumpararea de lucruri ii va face mai fericiti. Dar achizitia produsului chiar ii face mai fericiti?

In trei studii diferite materialistii (in comparatie cu alti consumatori) au raportat emotii pozitive in mod semnificativ mai puternice atunci cand se gandesc la o achizitie viitoare importanta. Acest lucru a fost valabil pentru produse scumpe, cum ar fi masinile, dar si pentru produse mai ieftine, cum ar fi aparatele electronice de uz casnic, indiferent daca au anticipat achizitia in termen de cateva saptamani sau chiar un an.

Materialisti cred mai mult decat altii ca o achizitie viitoare le-ar transforma viata in mod semnificativ. De exemplu, ei tind sa creada ca o achizitie noua si importanta va imbunatati relatiile lor cu alte persoane si modul in care se vad pe ei insisi, le permite sa aiba mai multa placere in viata si sa isi indeplineasca sarcinile mai eficient.

“Materialisti sunt mult mai susceptibili de a avea probleme cu cheltuirea si creditele, probabil pentru ca ei cred ca achizitia va creste nivelul de fericire si le va schimba viata in moduri semnificative. Afland ca achizitia este mai putin placuta decat anticiparea ei, ar putea ajuta la amanarea achizitiei pana cand consumatorii sunt mai in masura sa si le permita “, conchide Marsha L. Richins.

</p>

Vote it up
79
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza