El e Vulturul Semet!

Cu jocul Angry Birds, Peter Vesterbacka a ajuns unul dintre cele mai influenti oameni din lume
 
Acum doi ani, putini erau cei care recunosteau numele producatorului finlandez de jocuri Rovio Mobile Ltd. In primavara aceasta, Peter Vesterbacka, directorul de marketing al companiei, a fost numit de revista americana Time unul dintre cei mai influenti oameni din lume. Creatia companiei, jocul pentru telefonul mobil Angry Birds (Pasari furioase), a devenit un adevarat fenomen. Fiind cel mai descarcat joc din toate timpurile, e jucat timp de mai bine de 200 de milioane de minute pe zi. Povestea pasarilor furioase ale ca-ror oua au fost furate de porci i-a fermecat pe oamenii din intreaga lume. Pasarile sunt apreciate cel mai mult in Statele Unite, in Europa de Vest, in Coreea de Sud si in Israel, dar au inceput sa prinda la public si in China, si in India, odata cu raspandirea smartphone-urilor.

Reader’s Digest: Cand ti-ai dat seama ca Angry Birds e un succes la nivel mondial?
Vesterbacka: Cand fanii jocului au inceput sa vrea sa se pozeze cu mine. La inceput, nu prea-mi venea sa cred. Acum un an eram multumiti daca cineva din Statele Unite, de pilda, recunostea silueta pasarii de pe hanoracul meu. Acum, cand ajung la aeroport, ofiterii de la vama intra in vorba cu mine si imi spun la ce nivel au reusit sa ajunga.

RD: A fost succesul jocului o surpriza de proportii?
V: Nu chiar. Rovio crease deja 51 de jocuri inainte sa apara Angry Birds. De fiecare data cand terminam un joc nou, ne rugam prietenii si rudele sa-l testeze primii. De obicei, ne dadeau telefoanele inapoi relativ repede, cu un comentariu generic de tipul „Jocul a fost OK“. Cand le-am dat sa testeze Angry Birds, nimeni nu voia sa inapoieze telefonul de test. Voiau sa joace in continuare.

RD: Cum a aparut Angry Birds?
V: In primavara anului 2009, designerul nostru principal, Jaakko Iisalo, a conceput un joc, ale carui personaje erau aceste pasari. Ideea initiala a jocului nu a prins, insa toata lumea s-a indragostit de pasari. Voiam sa cream un joc bazat pe ele. A durat opt luni intregi si, in final, in decembrie 2009, l-am scos pe piata. La inceput, ne-am gandit ca vom vinde 100.000 de jocuri, ca sa acoperim costurile de dez-voltare. Dar vanzarile au inceput sa creasca treptat si, in primavara anului 2010, fenomenul Angry Birds a luat amploare.

RD: De ce e atat de iubit jocul?
V: E usor sa incepi sa joci Angry Birds, dar foarte greu sa te opresti. Jocul nu te solicita mult. Nu ai nevoie de reflexe rapide ca sa joci. Primim mesaje de la bunici care ne spun ca e primul joc pe telefonul mobil pe care il pot juca im-preuna cu nepotii lor. Dar motivul principal ce sta la baza succesului este dat de aceste pasari.

RD: Ce le face atat de simpatice?
V: Au ceva aparte. Nu sunt genul de supereroi perfecti si de aceea oamenilor le e usor sa se identifice cu ele. Sunt furioase, dar pe buna dreptate. In joc sunt multe pasari diferite, fiecare cu fanii ei.
RD: Care e cea mai indragita?
V: Probabil cea rosie, fiindca apare cel mai des. Si pasarea neagra care explodeaza, fiindca e atat de eficienta.

RD: Dar mai putin indragita?
V: Pasarea bumerang provoaca cele mai aprinse reactii. Unora le place de ea cel mai mult, pe cand altii nu pot sa o sufere, fiindca e mai greu de manevrat.

RD: Porcii sunt simpatizati de cineva?
V: Sunt destul de populari. Se vand ca jucarii.

RD: Dezvoltarea de jocuri incepe sa fie data deoparte?
V: Rovio nu este „doar“ o companie producatoare de jocuri, ci si una de divertisment. Am investit mult efort pentru crearea jucariilor si a cartii de bucate. Vrem sa transformam Angry Birds intr-un brand puternic. Dezvol-tam jocuri noi pe tema Angry Birds, insa nu le publicam pana cand nu vom fi absolut multumiti de rezultat.

RD: Care e pasarea ta preferata?
V: Vulturul Semet. Este si denumirea scrisa pe cartea mea de vizita.

Vote it up
274
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza