Din ce cauza nu ne saturam?

Siropul de porumb folosit ca indulcitor in multe alimente e considerat de cercetatori o cauza a obezitatii
 
<p>
E peste tot: in anumite tipuri de paine, in paste, in bomboane, in sucuri, in hrana copiilor. Producatorii stiu de ce. Mancam si bem, dar nu ne simtim satui. Nu noi ne-am schimbat in ultimele decenii, si nici pofta noastra alimentara. De ce il adauga producatorii si de ce ne-ngrasam din cauza lui?
Siropul de porumb cu inalta concentratie de fructoza (HFCS) este un indulcitor pe care lumea contemporana il foloseste frecvent, constient sau nu, pentru ca se gaseste in foarte multe alimente. El este considerat de cercetatori ca fiind unul dintre “raii” din spatele obezitatii. Studiile arata legaturi intre rata de crestere a obezitatii si siropul de porumb bogat in fructoza.
Conform prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare, atunci cand consumam alimente bogate in glucoze sau zaharoze, pancreasul endocrin elibereaza hormonul insulina in cantitati cu atat mai mari cu cat indexul glicemic si incarcatura glicemica ale produsului sunt mai mari. Acesta este cel care transmite creierului semnale de satietate, determinandu-ne, prin scaderea apetitului, sa ne oprim din hranire. Fructoza nu declanseaza productia de insulina si astfel senzatia de saturatie intarzie sa apara.
Care sunt alimentele bogate in fructoza obtinute prin indulcirea cu siropul de porumb:
•    bauturi racoritoare (nealcoolice)
•    dulciuri industriale
•    inghetate
•    topping
•    bomboane
•    dulceturi
•    biscuiti
•    creme
•    produse de cofetarie
•    produse de brutarie sau de patiserie
•    compoturi
•    cocktail-uri preparate din sucuri de fructe indulcite cu sirop de porumb si alcool
Alimentele care contin fructoza industriala pot contribui la adaugarea de kilograme si, in acelasi timp, pot ridica nivelul glicemiei, factor de risc pentru afectiunile cardiovasculare si diabetul de tip 2.
Cateva metode de a ne “opune” siropului de porumb:
•    apa naturala (care hidrateaza corpul si astampara setea). Nu inlocuiti apa cu alte lichide alimentare, bauturi indulcite (mai ales cele “light”), cu indulcitori de sinteza si nici chiar cu lapte (un pahar pe zi este suficient).
•    alimente bogate in fibre alimentare cu efect de reglare a microflorei intestinale. Iaurturile naturale au rol in echilibrarea acesteia.
•    stil de viata activ.
</p>
Vote it up
131
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza