Dieta care ne intinereste

Nutritionistii spun ca ceea ce mancam joaca un rol important in prevenirea procesului de imbatranire
 

<p>Frigul, vantul, fumul de tigara, aerul poluat de afara, alimentatia neadecvata si stilul de viata agitat sunt factorii care isi pun accentul asupra pielii noastre si ne fac de multe ori sa parem mai batrani decat in realitate. Medicii spun ca terapiile corporale si cele faciale au efect asupra dermei doar pe o perioada scurta de timp, iar odata ce am intrerupt tratamentul pielea va parea lipsita de elasticitate si uscata.

Nutritionistii spun ca dieta joaca un rol important in prevenirea procesului de imbatranire. Astfel, cartofii dulci sunt o sursa bogata de beta-caroten, responsabili cu crearea de noi celule in organism, mai ales la niveul pielii. " Morcovii sunt cea mai bogata sursa de beta-caroten, un atioxidant cu efect protector impotriva cancerului. Ambele legume contin alfa-caroten, care are proprietati antioxidante de eliminare a radicalilor liberi din organism, responsabili cu imbatranirea", explica dr. Mihaela Bilic, medic nutritionist, autoarea cartii "Traiesc, deci ma abtin".

Nucile sunt bogate in grasimi benefice pentru piele

Spanacul este si el unul dintre alimentele care are capacitatea de a ascunde adevarata varsta, facand pielea sa arate fara riduri. Nutritionistii spun ca spanacul contine 13 tipuri diferite de flavonoide care au rol antioxidant si anticancerigen, astfel ca acest aliment are proprietatea de a reduce riscul de formare de celule maligne la nivelul pielii. "Persoanele care mananca regulat spanac au un risc sazut de a se imbolnavii de cataracta, deoarece contine luteina, o substanta care protejeaza proteinele cristalului ocular", completeaza dr. Bilic.

Medicul adauga ca rosiile au capacitatea de a absorbi razele ultra-violete si mentin pielea tanara si protejeaza derma din interior, nu din exterior, ca in cazul cremelor cosmetice.

Vinetele sunt bogate in lycopene, care se numara printre cei mai puternici antioxidanti. In afara continutului foarte ridicat de apa -93 la suta- vinetele contin potasiu - mineral care ajuta la stimularea inimii, magneziu - cunoscut pentru rolul sau de combatere a stresului, calciu - pentru intarirea sistemului osos, vitamina A si C pentru sistemul imunitar.

Nucile sunt un aliment bogat in proteine si vitamine esentiale pielii. Astfel, vitamina A si vitamina E se gasesc din belsug in aceast fruct. Potrivit medicilor, nucile au un continut ridicat de minerale, precum fosfor si potasiu, fibre, dar mai ales acizi grasi omega 3, necesari pentru buna functionare a creierului.

Mai mult, nucile sunt bogate in grasimi benefice pentru piele, astfel ca acestea sunt recomandate in perioada iernii, cand factorii externi ne ataca derma. Mai mult, fructul imbunatateste elasticitatea pielii, iar consumul lor este recomandat si in cazul persoanelor care sufera de eczeme sau psoriazis.</p>

Vote it up
132
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza