Dieta perfectă pentru o viață lungă

Este recunoscut faptul că cea mai bună dietă este cea mediteraneană. 
 

Aceasta ajută la menținerea sănătății și a unei durate de viață cât mai lungi.

 

În fapt, este vorba de un stil de viață, care are principii foarte simple.

 

Elementele de bază ale acestei diete sunt consumul de legume, fructe, condimente, ulei de măsline, pește și vin roșu.

 

Iată în ce fel acționează asupra sănătății fiecare dintre aceste elemente:

 

-Vinul roșu are un nivel ridicat de antioxidanți benefici pentru sănătate, cum ar fi resveratrolul.

-Uleiul de măsline protejează împotriva bolilor cardiovasculare, iar studii recente arată că uleiul de măsline extravirgin conține, de asemenea, cantități semnificative dintr-un fitochimical numit oleocantal care are efecte cardioprotective, ca și aspirina.

-Condimentele și ierburile aromatizate au probabil, dintre toate alimentele, cele mai eficiente proprietăți de prevenire a cancerului, a bolilor cardiovasculare, dar și a bolii Alzheimer.

-Fructele, legumele, fibrele și grăsimile sănătoase oferă protecție împotriva diabetului de tip 2.

-Peștele, consumat de 3-4 ori pe săptămână crește aportul în organism de acizi grași omega-3, cu rol benefic pentru protecția cardiovasculară.

-Fructele de mare au un conținut redus de calorii, de aceea pot fi consumate și de persoanele care vor să slăbească.

-Mirodeniile au cea mai mare activitate antioxidantă din toate tipurile de alimente, iar menta și cimbrul au proprietăți antiseptice și antimicrobiene.

 

Vote it up
200
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza