Dieta de post are multiple beneficii

Perioada postului este unul dintre cele mai bune momente ale anului pentru îmbunătățirea stării de sănătate.
 

Mulți specialiști susțin că detoxifierea organismului este principalul beneficiu. Dar mai sunt și altele. Iată care sunt principalele argumente pentru care ar fi bine să ținem post:

 

1. Detoxifierea. Acesta este un proces normal de eliminare sau neutralizare a toxinelor prin intermediul diverselor organe, cum ar fi: colon, ficat, rinichi, plămâni, ganglioni limfatici și piele. Procesul este accelerat atunci când o persoană nu mai mănâncă, organismul utilizând rezervele de grăsimi pentru eliberarea energiei. Asta se întâmplă și în timpul unui post – rezervele de grăsime fiind folosite pentru energie – iar atunci, acizii grași eliberează substanțe chimice, care sunt eliminate apoi prin intermediul organelor de care am vorbit mai sus.

2. Scăderea în greutate. Așa cum am văzut mai sus, rezervele de grăsimi sunt folosite atunci când o persoană nu prea mănâncă, pentru creearea energiei de care are nevoie organismal. Evident, este important ca perioada postului să nu însemne o dietă plină de carbohidrați și glucide  – pâine, cartofi, orez, dulciuri – ci o dietă bazată pe fructe și legume, care au un număr mic de calorii.

3. Accelerarea procesului de vindecare. Energia care era consumată de organism pentru a procesa cantitățile mari de mâncare este canalizată acum spre sistemul imunitar și, astfel, pentru autovindecare. Acest proces are loc de fiecare dată când suntem bolnavi – atunci nu mai avem poftă de mâncare.

4. Ne ferește de bolile cardiovasculare. Un regim bazat pe fructe și legume duce la scăderea trigliceridelor, a greutății și a glicemiei. Asta duce la protejarea organismului, reducând riscului apariției bolilor cardiovasculare.

5. Prelungește viața. Un metabolism încetinit, o producție intensă de proteine, un sistem imunitar îmbunătățit și stimularea producției de hormoni ca urmare a unei diete de post duce creșterea speranței de viață.

6. Alte beneficii: dormim mai bine, suntem mai energici, pielea capată strălucire, digestia se îmbunătățește

 

Înlocuiește carnea cu nuci

 

Vă puteți prelungi viața dacă mâncați nuci sau linte în loc de friptură. Studiile au arătat că orice porție zilnică (de mărimea unei cărți de joc) de carne de miel, vită sau porc mărește riscul de deces prematur cu 13%. Înlocuirea cărnii roșii cu pește și proteine vegetale, precum nucile și leguminoasele, prelungește viața. 

Vote it up
188
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza