De ce vitamine ai nevoie

Fortifica-ti organismul, alegand suplimentele potrivite
 

<p>

Perioada de trecere de la un anotimp la altul ne supune organismul unui stres pe care il putem trece mult mai usor daca luam vitaminele necesare. N-ai nevoie de vitamine care promit cate in luna si in stele sau care au tot felul de ingrediente – minerale, plante, antioxidanti – care poarta nume sofisticate dar, care, conform cercetarilor, nu-ti sunt de niciun folos. Iata cum sa alegi multivitaminele ideale:

Cheltuieste mai putin. Un  supliment care iti ofera doze suficiente din vitaminele si mineralele importante n-ar trebui sa te coste mult. Multivitaminele se pastreaza pana la un an, intr-un loc uscat si racoros.

Ia pastile cu 100% din doza zilnica recomandata pentru principalii noua nutrienti. Verifica daca pastilele tale contin 100% din doza zilnica recomandata (DZR) de vitamina B1, riboflavina (vitamina B2), niacina (vitamina B3), vitaminele B6, B12, C, D, E si acid folic.

Limiteaza aportul de vitamina A bazata pe retinol. Peste 5000 UI zilnic de vitamina A pe baza de retinol sporesc riscul de osteoporoza. Cauta suplimente care contin maximum 2500 UI de vitamina A din retinol. Mai putin riscant e betacarotenul, pe care organismul il transforma in vitamina A conform necesitatilor. Un avertisment: daca fumezi chiar si dozele de betacaroten trebuie sa fie reduse, deoarece unele studii sugereaza ca nivelurile ridicate maresc riscurile de cancer pulmonar.

Evita excesul de fier. Un aport ridicat de fier e asociat cu un risc mai mare de boli de inima. Femeile nu mai pierd fier cand nu mai au ciclu menstrual, iar la barbati, fierul se acumuleaza tot timpul in organism.

Nu depasi doza zilnica recomandata in cazul celorlalte minerale. Nu ai nevoie de cupru, crom, iod, mangan, molibden si zinc in cantitati mai mari decat DZR. Iar majoritatea persoanelor consuma suficiant clor, magneziu, fosfor si potasiu daca au o alimentatie sanatoasa.

Ia un supliment separat cu vitamina D. Un sondaj recent indica faptul ca ar putea reduce riscul aparitiei unor tipuri de cancer precum cel mamar, ovarian, de colon si prostata.

Ia un supliment de calciu. Daca nu consumi zilnic 3-4 portii de produse lactate, ia un supliment de calciu. Dar nu lua mai mult de 500 mg de calciu odata.

</p>

Vote it up
174
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza