De ce e bine să mergi pe jos

12 motive pentru a practica acest simplu exercițiu fizic
 

Mersul pe jos este un exercițiu blând, cu impact redus, care vă poate menține atât condiția fizică, cât și sănătatea. Mersul pe jos este o formă de activitate fizică accesibilă tuturor. Este sigur, simplu și nu are nevoie de practică, iar beneficiile pentru sănătate sunt numeroase.

În cazul persoanelor care merg pe jos scade riscul de a se îmbolnăvi de cancer, boli de inimă, accident vascular cerebral, diabet și alte boli mortale. Acestea trăiesc mai mult și obtin mai multe beneficii pentru sănătatea mentală și spirituală ca urmare a acestei practici.

1. Mersul pe jos previne apariția diabetului de tip 2. Specialiștii au demonstrat că o persoană care merge pe jos timp de 150 minute pe săptămână, pierde aproximativ 7% din greutatea corpului și poate reduce cu până la 58% riscul declanșării diabetului zaharat.

2. Mersul întărește inima, în cazul bărbaților. În urma unui studiu, s-a constatat că rata mortalității în rândul bărbaților pensionari care au mers mai puțin de 1,5 km pe zi a fost de două ori mai ridicată decât a celor care merg pe jos minim 3 km pe zi.

3. Mersul întărește inima, dacă sunteți femeie. Cercetătorii afirmă că femeile care au mers pe jos timp de trei ore sau mai mult pe săptămână au avut un risc mai redus de apariție a atacului de cord sau a altor evenimente coronariene, cu până la 35%, comparativ cu femeile care nu au mers pe jos.

4. Mersul pe jos este bun pentru sănătatea creierului. Specialiștii au descoperit că, la femeile care au mers pe jos minim 1,5 ore pe săptămână, funcția cognitivă s-a îmbunătățit și declinul cognitiv a fost mai mic decât la cele care au mers mai puțin de 40 de minute pe săptămână.

5. Mersul pe jos este sănătos pentru oase. Cercetările au arătat că femeile aflate la menopauză care au mers pe jos aproximativ 1,5 km în fiecare zi aveau o densitate osoasă mai mare la nivelul întregului corp. Mersul pe jos încetinește nivelul de pierdere osoasă de la nivelul picioarelor.

6. Mersul pe jos ajută la atenuarea simptomelor de depresie. Cei care merg pe jos 30 de minute între 5-3 ori pe săptămână, timp de 12 săptamâni, vor manifesta cu până la 47% mai puține simptome de depresie.

7. Mersul pe jos reduce riscul formării cancerului mamar și de colon. Femeile care au mers pe jos între 1,15 și 2 ore și jumătate pe săptămână, au avut un risc cu până la 18% mai scăzut de cancer de sân, comparativ cu femeile inactive.

Exercițiile fizice pot preveni cancerul de colon. În plus, chiar dacă o persoană dezvoltă cancer de colon, beneficiile activității fizice par să continue, atât prin creșterea calității vieții, cât și prin reducerea mortalității.

8. Mersul pe jos îmbunătățește nivelul condiției fizice. Este suficient ca o persoană să meargă pe jos doar 30 de minute, de trei ori pe săptămână, pentru a-și îmbunătăți sănătatea cardiovasculară.

9. Chiar și plimbările scurte sunt eficiente. Un studiu a aratat că femeile sedentare care fac plimbări scurte pe jos (3-10 minute pe zi) au avut rezultate importante privind îmbunătățirea condiției lor fizice. Cantitatea de grăsime din organism s-a redus în cazul plimbărilor de 30 de minute pe zi.

10. Mersul pe jos îmbunătățește funcția fizică. Cercetările au demonstrat că mersul pe jos îmbunătățește condiția fizică, funcția fizică și previne dizabilitățile de ordin fizic la persoanele în vârstă.

11. Mersul pe jos susține viața sexuală. Viața sexuală și activitatea fizică sunt strâns legate. Specialiștii au confirmat că femeile cu vârste între 45-55 de ani care au făcut exerciții fizice (inclusiv mers pe jos) au constatat o creștere a libidoului, la care s-a adăugat o satisfacție sexuală crescută.

12. Mersul pe jos ajută la estomparea durerii cauzate de fibromialgie. Un studiu restrâns a constatat că la femeile cu vârsta între 32-70 de ani, care au mers 60 de minute pe jos, au făcut exerciții usoare și stretching de trei ori pe săptămână timp de 18 săptamâni, s-a îmbunătățit semnificativ mersul pe jos și capacitatea mentală, au fost mai puțin obosite și deprimate.

Sursa: sfatulmedicului.ro

Vote it up
125
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza