De câtă mișcare avem nevoie

Activitatea fizică este esențială pentru a ne menține în formă
 

De câtă activitate fizică aveți nevoie pentru ca metabolismul să funcționeze optim și să rămâneți suplu?

Dr. James A. Levine, profesor de medicină la Clina Mayo a condus o serie de cercetări revoluționare despre așa-numita termogeneză a activităților zilnice – altfel spus, despre cantitatea de energie folosită într-o zi obișnuită, fără a include timpul petrecut la sală sau mersul pe jos ca exercițiu separat. Pentru a măsura acest factor, Levine a conceput un tip de lenjerie de corp sensibilă la mișcare, pentru a monitoriza toate mișcările subiecților. Astfel a descoperit că diferența dintre persoanele supraponderale și cele având o greutate normală este de 150 de minute de mișcare (2 ore și jumătate) pe zi – echivalentul arderii a 350 de calorii sau a 500 g de înghețată.

„Mulți oameni își petrec o jumătate din zi șezând“, explică dr. Mark Hamilton, profesor asociat de științe biomedicale la University of Missouri. Iar așa cum monitorul unui calculator în stare inactivă se stinge, pentru a economisi energie, corpul dvs. începe să se „închidă“ la nivel celular atunci când ședeți perioade îndelungate, folosind foarte puțin mușchii mari ai șoldurilor și picioarelor. În plus, limitarea unor activități simple, precum statul în picioare și plimbarea în ritm lejer, încetinește și, în cele din urmă, dezactivează enzimele-cheie care ard grăsimile, precum lipoproteina lipază, răspunzătoare de descompunerea trigliceridelor din sânge. Dacă stați jos toată ziua, activitatea acestora scade cu 5%. În mod surprinzător, exercițiile viguroase nu le reactivează în aceeași măsură ca mișcările obișnuite din viața de zi cu zi.

Într-un studiu australian, cercetătorii care au urmărit 168 de bărbați și femei au raportat că subiecții care se ridicau mai des de pe scaun ca să se miște aveau o circumferință a taliei mai mică, un indice al masei corporale mai scăzut, o glicemie mai apropiată de cea normală și niveluri mai reduse ale trigliceridelor și colesterolului decât cei care ședeau ore întregi – indiferent de volumul de exerciții moderate sau viguroase pe care le efectuau în rest.

Sursa: Reader’s Digest – “Slăbiți din mers”

Vote it up
132
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza