Da si nu: ce puteti face pentru a avea un somn mai bun

E bine sa stiti aceste lucruri pentru a va asigura un somn sanatos
 

„Igiena somnului“ este un termen folosit adesea pentru a descrie conditiile optime pentru somn, cum ar fi evitarea stimulantelor, crearea unui mediu propice somnului si elaborarea unei rutine de somn. Expertii recomanda urmatoarele masuri, pentru a va ajuta sa adormiti si sa va mentineti somnul atat cat este nevoie.

• Da, faceti multa miscare in cursul zilei. Persoanele care sunt intr-o forma fizica buna si sunt obosite fizic dorm mai bine.

• Da, lasati aerul proaspat sa intre in camera in cursul serii.

• Da, decideti sa va schimbati patul si pernele. Daca dormiti mai bine in alta parte decat acasa, patul ar putea fi de vina.

• Da, evitati sa faceti o baie fierbinte in ora de dinainte de culcare.

• Da, identificati ceea ce va afecteaza programul de somn – de exemplu, privitul la televizor sau navigatul pe internet chiar inainte de culcare. Incercati sa notati ceea ce faceti seara si cum dormiti dupa aceea.

• Da, blocati cat puteti de mult zgomotele si lumina. Folositi dopuri de urechi si o masca pentru ochi, daca va sunt de folos.

• Da, creati-va o rutina de dinainte de culcare – de exemplu, facand activitati linistitoare, citind sau ascultand muzica, iar, in final, spalandu-va pe dinti si schimbandu-va in pijamale.

• Da, coborati din pat daca nu ati reusit sa adormiti in 15 minute si faceti ceva relaxant intr-o alta camera.

• Da, stabiliti-va o ora de trezire regulata – chiar si dupa ce ati dormit prost noaptea –, pentru a va crea un program sanatos de somn.

• Nu consumati cofeina (cafea, ceai sau cola), nicotina, alimente condimentate sau dulciuri cu 4-6 ore inainte de culcare. Unii oameni trebuie sa renunte la cofeina chiar mai devreme.

Vote it up
3
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza