Cum va puteti imbunatati memoria

Majoritatea tehnicilor sunt usor de inglobat chiar si in cel mai aglomerat stil de viata
 

La fel ca si grija pentru ce mancati, memoria dvs. poate fi ajutata de unele trucuri si schim­­bari ale stilului de viata. Majoritatea dintre aces­­tea sunt usor de inglobat chiar si in cel mai aglomerat stil de viata, si cu cat incercati si perseverati, cu atat memoria dvs. va fi mai buna.

Uitati numarul autobuzului cu care ati calato­­rit.
Uitand lucruri pe care nu trebuie sa vi le amin­­titi – precum autobuzul pe care l-ati luat saptama­­na trecuta – eliberati spatiu la nivelul memoriei. Studiile universitatii din Illinois au aratat ca oamenii care se pricep sa elimine informatia inutila sunt de asemenea foarte buni la rezolvarea problemelor. Acestia erau totodata mai abili in a se concentra in situatii care distrag atentia. Incercarea de a va amin­­ti prea multe poate duce la o pierdere a acui­­tatii mentale. Nu va nelinistiti daca nu va puteti aminti lucruri neimportante: inseamna ca creierul dvs. isi structureaza informatia pe prioritati.

Invatati o poezie pe zi.
Memorarea versurilor reprezinta un antrenament foarte bun pentru mus­­chii memoriei. Conform unei cercetari din SUA, un septuagenar care a inceput antrenarea memoriei la varsta de 58 de ani poate recita acum cu o acu­­ratete extraordinara toate cele 60.000 de cuvinte ale Paradisului pierdut de John Milton. In timp si cu efort, oricine poate face asta. Daca nu va place poezia, memorati niste numere de telefon sau co­­duri postale utile.

Vorbiti cu ajutorul mainilor.
Folosirea mainilor pentru a exprima ce spuneti va poate ajuta sa va amintiti mai bine. Un studiu realizat de universi­­ta­­tea Chicago din SUA a demonstrat ca oamenii ca­­re gesticuleaza au o memorie mai buna decat cei care tin mainile pe langa corp. Cercetatorii cred ca e posibil ca folosirea gesturilor sa elibe­­re­­ze din spatiul necesar pentru gandire si sa lase astfel mai mult loc pentru memorie.

Antrenati-va pana transpirati.
Faceti in mod regulat un tip de activitate care va face sa trans­­pi­­rati usor si sa ramaneti fara suflu. Acest lucru este bun in general pentru sanatatea dvs., dar exerci­­tii­­le aerobice imbunatatesc si circulatia sangelui ca­­tre creier, ajutand hipocampul, zona din creier asociata cu memoria. Un mic studiu cuprinzand un numar de adulti de 60 de ani a descoperit ca alergatul pe banda de doar trei ori pe saptamana, de-a lungul unui an, a redus cu 1-2 ani micsorarea in volum a creierului specifica inaintarii in varsta si a ameliorat memoria spatiala. Alegeti un tip de exer­­citiu care nu e atat de intens incat sa va im­­pie­­dice sa vorbiti cu partenerul, precum mersul alert, joggingul sau alergatul, inotul, dansul sau ori­­ce activitate ce va face sa transpirati.

Fiti comunicativi.
Conversatiile ajuta memoria. O echipa de psihologi de la Institutul de Cercetare Sociala al Universitatii Michigan din SUA a desco­­perit ca vorbind cu cineva pentru cel putin 10 mi­­nute pe zi e un bun exercitiu intelectual – de fapt, vorbitul e la fel de eficient in ameliorarea memoriei ca si exercitiile mentale traditionale – puzzle sau jocuri. Intariti-va memoria prin discutii regulate cu prietenii si familia.

Dormiti opt ore.
In timp ce dormiti, amintirile dvs. se fixeaza in creier, facand posibila utilizarea ulterioara a acestora. Un studiu intreprins de cer­­ce­­tatorii americani in 2010 a aratat ca in timpul ore­­lor de somn nocturn, creierul consolideaza informatia si organizeaza amintirile, alegandu-le pe cele mai importante. Cercetatorii cred ca somnul nu doar fixeaza informatia, dar va si ajuta sa veniti cu idei noi, creative. Numeroase experimente au descoperit ca daca va culcati la scurt timp dupa invatarea unor informatii sau abilitati noi veti ajuta creierul sa le stocheze mai bine. Atat timp cat dormiti adanc, nu conteaza daca e vorba despre un somn bun de noapte sau despre un somn rapid de zi. Iar pentru a mari benefi­ciciile pentru memoria dvs., incercati sa dormiti cate opt ore in fiecare noapte.

Vote it up
11
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza