Cum tratezi durerile de genunchi?

Cercetari recente arata ca exista si alimente care au un efect benefic
<p>Milioane de oameni se plang de dureri de genunchi puternice din cauza osteoartritei. Printre remedii se numara exercitiile fizice si scaderea in greutate, injectii cu steroizi si chiar operatii. Cercetari recente propun cateva leacuri mai gustoase:

Soia
Cei care sufera de dureri de genunchi au simtit mai putin disconfort si au apelat mai rar la medicamente dupa ce au inceput sa consume zilnic proteine din soia timp de trei luni, conform unei cercetari a Universitatii de Stat din Oklahoma, SUA. Soia este bogat in izoflavone, hormoni vegetali cu proprietati antiinflamatoare. Participantii la studiu au consumat o bauturaa cu pudra de soia si un continut de 40 de grame de proteine, dar Bahram H. Arjmandi, autorul studiului, sustine ca se pot obtine aceleasi beneficii si din alte surse precum laptele de soia, soia verde si burgeri cu soia.

Fructe
Intr-un studiu la care au participat 293 de adulti din Australia, s-a dovedit ca o alimentatie bogata in fructe reduce riscul de aparitie a leziunilor la nivelul maduvei osoase – un semn al agravarii osteoartritei si durerii genunchilor. Fructele cele mai benefice pentru genunchi sunt cele cu continut mare de vitamina C precum kiwi, portocalele, mango, grefele si papaya. Cercetatorii cred ca vitamina C din fructe protejeaza articulatia genunchiului si structurile care il sustin.

Peste
Multe studii au aratat ca pestele si uleiul de peste amelioreaza durerile articulatiilor si rigiditatea provocata de artrita reumatoida. Un studiu recent a demonstrat ca acizii grasi Omega 3 din peste pot bloca nu doar substantele chimice care produc inflamatii din cauza osteoartritei, ci si proteinele care uzeaza cartilajul genunchilor. Consumati doua portii de peste gras (precum macroul sau somonul) pe saptamana sau luati o capsula cu un gram de omega 3 zilnic, recomanda nutritionistul dr. Artemis P. Simopoulos. </p>

Vote it up
199
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza