Cum te protejezi de Alzheimer

Trei pasi simpli care iti mentin mintea ascutita
 
<p>
Daca am adopta doar un singur obicei sanatos s-ar putea preveni sau intarzia aparitia a milioane de noi cazuri de Alzheimer in intreaga lume, care altfel ar fi diagnosticate pe o perioada de cinci ani, sustine Gary Small, psihiatru si director al Centrului pentru Longevitate de la UCLA (University of California, Los Angeles). Cercetarile nu au dovedit deocamdata ca schimbarile la nivelul stilului de viata pot elimina riscul aparitiei acestei boli, sustine el in noua sa carte, The Alzheimer’s Prevention Program (Program de Preventie in Alzheimer), „dar daca citesti cu atentie, dovezile sunt evidente.“
Acum ca cei mai varstnici reprezentanti ai generatiei baby-boom au ajuns in jurul varstei de 60 de ani, cand riscul aparitiei bolii Alzheimer pentru ei incepe sa creasca, l-am intrebat pe Gary Small care sunt cele mai importante masuri de prevenire.

Fa miscare. Sigur, aceasta pare sa fie Solutia Universala, dar studiile au demonstrat ca atunci cand o persoana sedentara incepe un program de fitness, nu se dezvolta doar muschii mainilor si ai picioarelor, ci si zone-cheie ale creierului. Dr. Small sustine: „iti poti dezvolta creierul facand miscare. Nu trebuie sa devii sportiv de performanta – parcheaza masina la o oarecare distanta de destinatia finala. Urca un etaj pe scari. Incepe incet si progreseaza.“

Antreneaza-ti mintea. Cea mai cunoscuta metoda este rezolvarea cuvintelor incrucisate, insa provocarile mentale de orice fel par sa previna boala Alzheimer. Inscrie-te la un curs sau discuta politica cu un prieten. Atata timp cat eviti sa te izolezi, vei culege duble foloase, pentru ca studiile arata ca riscul dementei poate scadea cu 60% daca ai prieteni pe care ii intalnesti.

Hraneste-ti creierul. Vrei sa iti pastrezi mintea sanatoasa? Mananca bine, dar nu prea mult: „Daca esti supraponderal la mijlocul vietii, riscul de dementa este de doua ori mai mare,“ spune dr. Small. „Daca esti obez, riscul este de patru ori mai mare.“ Un regim alimentar de tip mediteraneean (multe legume, cereale integrale si peste) este benefic pentru ca scade riscul aparitiei diabetului – iar diabetul este un factor de risc major pentru Alzheimer.

Gestioneaza-ti stresul. Rezultatele unui studiu derulat pe parcursul a cinci ani, arata ca oamenii care se streseaza usor sunt expusi unui risc de doua ori mai ridicat de a face Alzheimer decat persoanele mai calme. Meditatia este de ajutor: studiile arata ca aceasta tehnica poate chiar dezvolta acele parti ale creierului care controleaza memoria. Aceleasi efecte le poate avea practicarea tai chi-ului, masajul sau o plimbare dupa cina in compania unui prieten.

Pastile inteligente
Unele suplimente pot ajuta la prevenirea maladiei Alzheimer. Iata ce recomanda medicul: Mergi la sigur cu O MULTIVITAMINA

„Pe masura ce imbatranim, nu mai asimilam toate substantele hranitoare de care avem nevoie,“ spune dr. Small. „Eu consider acest obicei ca un fel de asigurare.“
 
Merita sa iei in calcul: ULEIUL DE PESTE
Persoanele care au o alimentatie bogata in acizi grasi omega-3 antiinflamatori prezinta un risc mai scazut de a face Alzheimer. Suplimentele alimentare pe baza acestor compusi sunt sigure (daca nu iei doze foarte mari) si relativ accesibile ca pret.

De urmarit CURCUMINA: Inca este nevoie de mai multe cercetari, insa acest compus, care se gaseste in curcuma, pare sa diminueze inflamatiile din organism si, ca si uleiul de peste, previne schimbarile care au loc in creier odata cu instalarea bolii.
</p>

Vote it up
212
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza