Cum slabesti sanatos

Invata cateva trucuri care te ajuta cand vrei sa dai jos kilogramele in plus
 

<p>

•    Programeaza-ti mesele

Seteaza un cronometru la 20 de minute si reinventeaza-te ca o persoana care mananca incet. Acesta ar trebui sa fie unul dintre principalele obiceiuri pentru a slabi fara a trece printr-o dieta complicata. Savureaza fiecare muscatura, mancatul intr-un ritm mai lent declanseaza hormonii care iti lasa impresia ca esti satul. Mancatul “pe fuga” blocheaza aceste semnale si duce la mancatul excesiv.

•    Dormi mai mult, cantaresti mai putin

Prelungirea somnului cu o ora in plus pe zi ar putea ajuta o persoana sa slabeasca aproape 7 kilograme pe an, potrivit unui cercetator al universitatii din Michigan. Scenariul acestuia arata ca atunci cand somnul inlocuieste activitatile nefolositoare, o persoana poate, fara efort, sa reduca caloriile pana la 6%. Rezultatele variaza in functie de fiecare persoana, dar exista dovezi care demonstreaza ca somnul scurt mareste apetitul.

•    Mananca mai multe legume

Serveste cel putin 3 legume alaturi de cina, in loc de una. Continutul crescut de fibre si apa al legumelor te satura, dar cu mai putine calorii. Acestea trebuie gatite fara a adauga grasime si asezonate cu suc de lamaie.

•    Supa

Adauga o supa in meniul tau zilnic si te vei satura cu mai putine calorii. Supa este, in mod special, buna la inceputul mesei deoarece iti incetineste ritmul in care mananci. Atentie, in schimb, la supele cremoase, care pot fi bogate in grasimi si calorii.

•    Cereale integrale

Cerealele integrale precum orezul brun, orzul, ovazul si graul integral trebuie sa faca parte din strategia ta de a pierde din greutate. La fel ca si supa, acestea te ajuta sa te saturi cu mai putine calorii si iti poate imbunatati si nivelul colesterolului. Cerealele integrale se gasesc si in vafe, crusta de la pizza, briose si paste.

•    Vizualizeaza premiul

Agata la vedere rochia, fusta sau perechea de blugi preferata ca sa le poti vedea in fiecare zi. Astfel, vei avea constant ochii pe premiu. Dupa ce ti-ai indeplinit obiectivul, repeta actiunea. Este bine ca acesti pasi sa fie facuti gradual.

•    Renunta la sunca

Renunta la cele doua felii de sunca de la micul dejun. Aceasta miscare simpla salveaza aproape 100 de calorii, care adunate te pot ajuta sa slabesti aproximativ 5 kilograme pe an.  Ganditi-va la felii de rosii, ardei, banane, ardei gras rosu, mustar granulat sau o felie subtire de branza de capra.

•    Personalizeaza felia de pizza

Alege toppingurile de legume pentru pizza in loc de carne si vei putea salva 100 de calorii. De asemenea, poti alege pentru pizza ta branza cu un continut scazut de grasimi sau un blat subtire.

•    Foloseste un pahar inalt si subtire

Foloseste un pahar inalt si subtire in loc de unul mic si gros. Astfel, vei bea cu 25%-30% mai putin suc, vin sau orice alta bautura. Cercetatorul Brian Wansink a explicat ca reperele vizuale ne pot pacali si astfel vom consuma o contatitate mai mica. Testele acestuia de la Universitatea Cornell au demonstrat ca toti oamenii pun mai mult suc intr-un pahar mic si gros, chiar si barmanii experimentati.

•    Pauza de la mancat

Majoritatea oamenilor au o “pauza de la mancat”, moment in care pun furculita jos pentru cateva minute. Fiti atenti la aceste momente si incercati sa nu mancati in intervalul respectiv. Acesta este semnalul subtil ca suntem satui, dar nu ghiftuiti. Cei mai multi oameni il rateaza.

•    Alege farfuriile mai mici

Alege o farfurie mai mica la fiecare masa si vei manca, in mod automat, mai putin. Cercetatorul Brian Wansink a descoperit dupa numeroase teste ca oamenii mananca mai mult atunci cand au farfurii mai mari. Alegerea unei farfurii mai mici poate salva de la 100 pana la 200 de calorii pe zi, ceea ce inseamna 5-10 kilograme pe an.

•    Cum sa mancam in oras

Mesele servite in oras, la un restaurant sunt, in mod special, daunatoare siluetei. Pentru a evita acest lucru impartiti aperitivul cu un prieten, comandati doar aperitivul, alegeti farfuria pentru copii sau luati jumatate din portie la pachet. Compensati un aperitiv mic cu o salata mai mare pentru a mentine echilibrul.

•    Activitatea fizica

Pentru a pierde 5 kilograme pe an trebuie indepliniti cativa pasi simpli: mergeti pe jos 2 kilometri, tundeti iarba pentru 20 de minute, faceti curatenie in casa pentru 30 de minute sau alergati timp de 10 minute.

•    Recompensa

Cand ati reusit sa renuntati la un obicei care dauneaza siluetei, recompensati-va: un telefon unui prieten, o pedichiura,  o iesire in oras, o sesiune de cumparaturi sau o felie ocazionala de tort.

</p>

Vote it up
197
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza