Cum scăpăm de febra musculară

Sfaturi pentru a-ți reveni ușor după o sesiune intensă de exerciții fizice
 

Articole similare

Cu siguranță că vi s-a întâmplat deja să urcați un deal abrupt sau să faceți eforturi la o sesiune de exerciții fizice, iar a doua zi abia să vă puteți ridica din pat, din pricina durerilor și așa-numitei febre musculare. Cercetătorii nu sunt siguri ce anume provoacă astfel de neplăceri cu apariție întârziată, dar suspectează că ele constituie rezultatul unor ruperi microscopice la nivelul mușchilor, în combinație cu inflamația cauzată de acestea. Remediul? Reducerea inflamației. Iată cum să procedați.

Faceți-vă masaje cu gheață. Congelați un strat de 3-5 cm de apă într-un pahar din hârtie sau polistiren, apoi îndepărtați partea superioară a paharului, pentru a expune suprafața gheții. Masați cu aceasta mușchii dureroși. Efectuați masajul de mai multe ori pe zi, timp de până la 20 de minute, dacă durerile au apărut cu mai puțin de 48 de ore în urmă. După 48 de ore, treceți de la rece la cald: aplicați o pernă electrică pe zona dureroasă, în aceleași condiții de durată și frecvență.

Luați un antiinflamator. Nu faceți pe viteazul! Luați ibuprofen (între 400 și 600 mg) timp de până la două zile după ce ați făcut respectivul efort.

Masați-vă mușchii. Studiile arată că masarea mușchilor dureroși poate reduce considerabil problemele ulterioare. Pentru un plus de eficiență, după masaj aplicați o cremă precum BenGay.

Faceți o baie. Durerile pot fi calmate printr-o baie fierbinte, mai ales dacă adăugați în cadă o măsură sau două de săruri.

Continuați să vă mișcați. Activitatea fizică elimină din țesutul muscular reziduurile chimice apărute în urma efortului excesiv, care determină apariția durerilor. Totodată, menține flexibilitatea fibrelor musculare, ca să nu se încordeze și mai tare, fapt ce ar perpetua durerea. Încercați să vă folosiți acele părți ale corpului care vă dor mai puțin. De exemplu, dacă vă dor cvadricepșii (mușchii din partea anterioară a coapselor), fiindcă ați urcat mult, plimbați-vă pe un teren plat, sau mai bine, mergeți la o piscină și înotați.

Sursa: Reader’s Digest – “Slăbiți din mers”

 

Vote it up
80
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza