Cum sa slabesti delicios

Dupa o analiza riguroasa, am descoperit 13 ingrediente cu abilitati speciale in contracararea grasimilor din organism
 

<p>

Editorii Reader’s Digest au aflat lucruri fascinante: nu toate alimentele au acelasi efect in pierderea de kilograme. Iata 13 ingrediente care par sa aiba abilitati speciale in contracararea dorintei organismului de a stoca grasimile

Calciu
Mama ti-a spus sa bei lapte, deoarece calciul e bun pentru oase. Ce nu ti-a zis, probabil, e ca acesta e foarte bun si in controlul satietatii. Cercetarea arata ca oamenii care nu consuma suficient calciu au o masa mai mare de grasime si un control mai scazut al apetitului.
Femeile de 50 de ani (si barbatii de 70) ar trebui sa consume in jur de 1.000 de miligrame de calciu pe zi. Peste aceasta varsta, poti lua chiar 1.200 mg.

Lactate
Da, lactatele sunt o sursa excelenta de calciu si chiar mai mult decat atat: studiile au dovedit ca lactatele sunt mai eficiente in accelerarea arderii grasimilor decat oricare alimente ce contin calciu. Cercetatorii spun ca si alte ingrediente din lactate actioneaza in sinergie cu calciul.
Intr-un studiu realizat la Universitatea din Tennessee, cercetatorii americani au descoperit ca trei gustari zilnice bazate pe lactate reduc semnificativ grasimea din organism la persoanele obeze. Daca si numarul de calorii e micsorat in acelasi timp, arderea grasimilor si pierderea in greutate se accelereaza.
Si asta nu e tot! Un studiu efectuat in 2010 arata ca, daca bei lapte degresat imediat dupa efectuarea unor exercitii fizice si, din nou, dupa inca o ora,  vei arde grasimile, iti vei creste masa musculara si iti vei intari oasele.
Consuma cel putin trei portii de lactate pe zi. Combina aceasta dieta cu exercitii fizice, pentru a maximiza efectele in procesul de slabire.

Resveratrol
Multe studii arata clar ca un pahar mic de vin pe zi este bun pentru sanatate. Specialistii au demonstrat deja proprietatile antiimbatranire ale resveratrolului din vinul rosu. Substanta se gaseste in strugurii rosii, dude si alune. Dar ultimele cercetari, efectuate cu cele mai performante echipamente, arata ca acest antioxidant este si un eliberator de grasimi.
Conform unui studiu realizat pe mai mult de 19.000 de femei cu greutate normala, persoanele care au baut usor sau moderat s-au ingrasat mai putin decat cele care nu au baut deloc, pe o perioada de 13 ani, cat timp a durat cercetarea. In cateva experimente facute pe animale, cercetatorii au demonstrat ca un consum moderat de alcool nu duce la cresterea in greutate. Iar intr-un studiu separat, facut in 2006, expertii au descoperit ca resveratrolul creste rezistenta fizica, dar te protejeaza si impotriva obezitatii, imbunatatind modul in care organismul asimileaza insulina.
Un pahar mic de vin consumat zilnic nu va ameninta efortul tau de a slabi. De fapt, iti poate fi chiar de folos.
 
Ulei de cocos
In vreme ce grasimile saturate au o faima proasta, o sursa de grasimi se afla totusi in topul celor de care ar trebui sa ne bucuram: uleiul de cocos. De ce? Intr-un studiu efectuat pe femei obeze, in 2009, in Brazilia, s-a demonstrat ca acest ulei a facut minuni in zona abdomenului, ajutand la subtierea circumferintei taliei si la cresterea colesterolului bun (HDL). De asemenea, a scazut si proportia colesterolului rau (LDL), in favoarea colesterolului bun. Iar in zonele in care populatia consuma frecvent ulei de cocos, se intalnesc rar valori mari ale colesterolului si boli de inima.
Limiteaza consumul de grasimi saturate la 10% din totalul de calorii pe care le consumi zilnic si opteaza, in magazine, pentru ulei ori lapte de cocos.

Acizii grasi
Se vorbeste mult despre acizii grasi mononesaturati, care par sa ne ajute sa stocam mai putina grasime in zona taliei. Acestia se gasesc in masline, ulei de masline, nuci, alune si seminte, ciocolata neagra si avocado. O portie de alimente ce contine astfel de acizi este recomandata la fiecare masa.
In prezent, un studiu de mica amploare din Olanda sugereaza ca ar trebui sa ne bucuram si de acizii grasi polinesaturati, care se gasesc in peste si in alune, nuci si seminte. Potrivit acestui studiu, consumul unei concentratii mari de astfel de acizi determina organismul sa arda mai multe calorii in perioadele de odihna din timpul dietelor. Acizii grasi polinesaturati sunt, de asemenea, arsi mai rapid de catre organism decat grasimile saturate. Dieta noastra are, de obicei, mai mult decat suficienti sau chiar mai multi acizi grasi polinesaturati tip 6, cunoscuti sub numele de omega-6. Deci trebuie sa ne concentram mai mult pe cei de tip 3, adica omega-3. Acestia se gasesc in seminte de in, nuci, fasole, somon si ulei de masline.
Cercetatorii afirma ca beneficiile pentru slabit ale omega-3 pot fi un rezultat al efectelor lor antiinflamatorii (fiindca diversele inflamatii din organism au fost puternic asociate cu obezitatea). Aceste grasimi sanatoase sunt adesea asociate cu protectia impotriva afectiunilor cardiovasculare si o imbunatatire a dispozitiei.
Femeile ar trebui sa consume cel putin 1,1 grame omega-3 pe zi, iar barbatii 1,6 g.

Proteine
Acestea reprezinta un macronutrient puternic, din mai multe motive: mentin sanatatea pielii, a parului, a unghiilor, oaselor si muschilor. Ofera, de asemenea, si un sprijin consistent in pierderea in greutate, conform unui studiu realizat, in 2002, de Universitatea de Stat din Arizona. Proteinele cresc satietatea si sporesc arderile de calorii dupa ce mancam. Cu alte cuvinte, mesele bogate in proteine, mai degraba decat cele bogate in carbohidrati, conduc la o stare de bine pronuntata, la diminuarea senzatiei de foame si la arderea mai multor grasimi – adica trei beneficii intr-unul singur. Studii anterioare au aratat, de asemenea, ca persoanele care urmeaza diete bazate in special pe proteine scad, in general, consumul de alimente cu aproximativ 10%.
Expertii recomanda in jur de 40 de grame de proteine zilnic pentru femei si 56 g pentru barbati.

Quinoa, miere si cacao
Ce ofera aceste trei alimente? Toate reduc stocarea de grasimi in organism.
Quinoa: o samanta straveche, originara din America de Sud, este plina de proteine, aminoacizi, fitosteroli si vitamina E. Un studiu publicat in 2011 arata ca aceasta actioneaza si ca un inhibitor al grasimilor. S-a demonstrat ca animalele hranite cu suplimente ce contin quinoa au mai putine grasimi in organism, o greutate mai mica si un apetit scazut. De asemenea, semintele de quinoa sunt versatile si pot fi folosite ca ingrediente pentru biscuiti, gustari si cereale preparate.
Miere: S-a demonstrat in diverse studii ca acest indulcitor natural este eficient in scaderea in greutate si in arderea grasimilor, atunci cand inlocuieste zaharul. Stiut fiind ca are proprietati antibacteriene, antivirale si antifungice, mierea ofera si o gama larga de beneficii pentru sanatate. Poate imbunatati controlul glicemiei, intareste imunitatea si este un inhibitor eficient al tusei.
Cacao: Cu totii suntem gata sa folosim orice scuza pentru a adauga ciocolata in vietile noastre. Cacaua contine mai multi antioxidanti fenolici decat orice alt aliment. E suficient sa arunci o privire asupra listei de beneficii, expuse de un studiu recent realizat la Centrul american pentru Preventie si Cercetare Yale-Griffin, de catre doctorul David Katz si colegii sai: „Cacaua poate proteja nervii de rani si inflamatii, apara pielea impotriva radiatiilor UV, actionand ca un antioxidant, si are efecte benefice in intarirea senzatiei de satietate, a functiei cognitive si a bunei dispozitii.“
Asadar, bucura-te frecvent de aceste alimente si vei acumula mai putine grasimi.

Vitamina C
Ai auzit cu siguranta ani la rand ca e bine sa iei vitamina C pentru a te proteja de raceli. Dar stiai de reputatia ei in materie de slabit? Cercetatorii spun ca persoanele care au o deficienta de vitamina C slabesc mult mai greu. In 2008, cercetatorii din Quebec au publicat mai multe studii, in urma carora au descoperit ceea ce ei numesc „factori determinanti ai obezitatii“. Analiza  lor face conexiunea intre aportul mai mic decat cel necesar de micronutrienti si riscul crescut de a fi supraponderal. Astfel, au constatat ca deficienta de zinc, vitamina C, magneziu si vitamina E constituie un factor stimulativ pentru un procent ridicat de grasime corporala, mai ales in zona abdominala.
Femeile ar trebui sa ia 75 de miligrame de vitamina C pe zi, iar barbatii, 90 mg.

Fibre si otet
Ani la rand, multi cercetatori specializati in diete au recomandat sa incepi masa cu o salata, ca sa-ti reduci pofta de mancare si ca sa te asiguri ca nu mananci prea mult. De ce functioneaza acest lucru atat de bine? Un motiv este acela ca salata reprezinta o sursa uriasa de fibre: salata verde, morcovul, rosiile si alte legume de acelasi tip au o multime de macronutrienti. Efectul fibrelor consta, in primul rand, in senzatia de satietate, lucru dovedit de multe studii.
Si care-i surpriza? E vorba de otetul folosit in dressing-ul pentru salate. Acesta da, de asemenea, senzatia de satietate. Studiul a aratat ca otetul poate diminua efectul glicemic al unei mese (asta insemnand ca tinde sa nu fermenteze zaharul din sange),  reducand cantitatea de alimente consumate. Fie ca vei combina fibrele si otetul, fie ca nu, e bine sa stii ca sunt instrumente grozave, cand simti ca ai nevoie sa-ti mai potolesti apetitul si sa tii sub control arderea caloriilor.
Femeile sub 50 de ani trebuie sa consume cel putin 25 de grame de fibre pe zi. Cele de peste 50 de ani ar fi bine sa asimileze 21 g. Barbatii sub 50 de ani au nevoie de 38 g, iar cei peste 50 de ani, de 31 g.

Mituri legate de slabit care iti vor placea
Reader’s Digest si Yahoo! Health au lansat in comun un sondaj in care au chestionat atitudinea cititorilor privind pierderea kilogramelor in plus. Am descoperit, astfel, ca multi dintre voi aveti convingeri care sunt eronate si va pot sabota eforturile intreprinse pentru a slabi.

Mit: Exercitiile fizice sunt cea mai buna arma in lupta cu kilogramele
 71% dintre adultii chestionati sunt de acord ca cea mai buna metoda de a slabi per-manent o reprezinta exercitiile fizice. Doar 41% cred ca restrictiile de calorii ar fi cea mai buna metoda.
Adevarul: Exercitiile fizice duc la o reducere foarte mica a greutatii corporale, mai putin de 3%. Pentru a pierde efectiv in greutate, trebuie sa fie acompaniate de o dieta corecta.
 
Mit: exercitiile cardio topesc mai multe grasimi
In timp ce 71 % dintre respondenti au spus ca fac exercitii cardio, 56% cred ca acestea ard cele mai multe calorii.
Adevarul: Sa faci exercitii fizice de aceeasi intensitate nu este la fel de eficient in lupta cu caloriile precum antrenamentele repetate la un anumit interval de timp ori eforturile mai intense. Conform unui studiu recent, trei reprize a cate 11 minute de antrenament intens pe saptama-na fac ca metabolismul sa fie mai rapid, iar numarul caloriilor arse in timpul somnului sa creasca.

Mit: O simpla plimbare ESTE SUFICIENTA
Numai 29% dintre respondenti isi forteaza limitele cand fac exercitii fizice, in timp ce 59% se multumesc cu putin, iar 13%  cu foarte putin.
Adevarul: Un numar mare de cercetari arata ca o activitate fizica intensa, cand inima pompeaza mai mult sange, este cea mai eficienta cale de a arde caloriile si de a slabi.
Dar iata si lovitura de gratie: daca ai impresia ca depui mai mult efort decat faci de fapt, studiile arata ca esti mai predispus sa pui la loc kilogramele pierdute. Cauti un bun indicator ca depui efort intens? Vei descoperi ca este mult mai greu sa porti o conversatie in timpul exercitiilor fizice de rutina.

</p>

Vote it up
268
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza