Cum sa previi Alzheimerul

Cercetarile referitoare la factorii care declanseaza dementa inregistreaza progrese importante 
<p>Dharma Singh Khalsa, Presedintele Fundatiei pentru Prevenirea si Cercetarea Bolii Alzheimer din SUA, face cunoscut faptul ca este necesara o abordare complexa a bolii Alzheimer. “Din moment ce aceasta boala este provocata de mai multi factori, printre care si nutritia, stresul cronic, stilul de viata, este necesara o solutie care sa se adreseze tuturor acestor aspecte”, a explicat Dharma Singh Khalsa. Solutia? Cei patru piloni ai preventiei bolii Alzheimer.
Boala Alzheimer este o boala degenerativa ce afecteaza zone ale creierului care controleaza memoria, inteligenta, capacitatea de judecata, limbajul si comportamentul. Aceasta boala reprezinta forma cea mai comuna de declin mental sau dementa la persoanele in varsta.
Potrivit Fundatiei pentru Prevenirea si Cercetarea Bolii Alzheimer din S.U.A., cei patru piloni ai preventiei acestei boli sunt:
1. Nutritia
La fel ca si restul corpului, creierul are nevoie de o nutritie adecvata, energie si ingrijire pentru a functiona corespunzator. Una dintre cele mai bune modalitati de “hranire” a creierului astfel incat sa functioneze corespunzator consta in adoptarea unei diete sarace in grasimi saturate si grasimi-trans. Grasimile, in special de provenienta animala (carnea rosie) pot cauza inflamatii si pot contribui la producerea radicalilor liberi, agenti care fragilizeaza corpul. Radicalii liberi sunt benefici pentru buna functionare a organismului, insa atunci cand sunt produsi in cantitate mare, acestia pot afecta celulele creierului. Consumul de alimente bogate in antioxidanti precum vitaminele C si E este calea cea mai eficienta de eliminare a radicalilor liberi din organism. Consumati fructe si legume, peste care este bogat in omega-3 si proteine de origine vegetala(ex. soia).
2. Managementul stresului
Stresul zilnic, in special cel cronic, afecteaza intr-o masura foarte mare sanatatea populatiei. Cand sunteti stresati substante chimice precum adrenalina si cortizolul sunt eliberate in organism. Aceste substante intensifica bataile inimii. Cortizolul in exces dauneaza celulelor responsabile de buna functionare a memoriei. Meditatia reduce nivelul de stres si imbunatateste diferite aspecte ale capacitatilor mentale. Alte modalitati de reducere a nivelului de stres sunt: hipnoza, respiratia adanca, masajul, rugaciunea etc.
3. Exercitiile fizice
Cercetatorii au demonstrat ca este necesar sa depuneti efort fizic timp de minim 20 de minute, de trei ori pe saptamana. Puteti face miscare alergand, jucand tenis, dansand, inotand etc. Exercitiile mentale pot reduce sansele de dezvoltare a bolii Alzheimer cu 70%. Incercati sa faceti exercitii mentale timp de 20 de minute, de trei ori pe saptamana.
4. Medicamentele
Diagnosticarea precoce si tratarea prompta a problemelor de memorie, utilizand un program integrat, care include si medicamente administrate in dozele potrivite, poate intarzia dezvoltarea bolii Alzheimer. Medicamentele trebuie prescrise de un medic specialist.</p>
Vote it up
231
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza